شناسهٔ خبر: 36878187 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام سلیمانی:

بصیرت سیاسی لازمه طلبه تراز انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام سلیمانی داشتن بصیرت سیاسی را لازمه طلبه تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: حوزه انقلابی باید همواره در مسیر اندیشه های امام و رهبری گام بردارد.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری پیرامون حوزه انقلابی، گفت: رسالت حوزه‌های علمیه در تحقق مطالبات و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار سنگین است.
 
وی با بیان این که حوزه انقلابی، حوزه‌ای بر مدار پیشرفت علمی و تحول است، افزود: نباید انقلابی بودن حوزه تنها به یک شعار و حرف ختم شود بلکه همه حوزویان وظیفه و تکلیف دارند ضمن تبیین شاخصه‌های انقلابی بودن حوزه در جهت تحقق عملی آن نیز گام بردارند.
 
حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که رشد و تعالی علمی و اخلاقی در حوزه انقلابی محسوس است، ادامه داد: حوزه انقلابی هیچ گاه دستخوش سکون و روزمرگی نخواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که محصول و خروجی حوزه انقلابی، طلابی مهذب، نخبه و انقلابی خواهد بود، خاطرنشان کرد: جامعه امروز نیز برای حرکت در مسیر رشد و تعالی اخلاقی، دینی و فرهنگی به چنین متخصصانی نیازمند است.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با اشاره به این که در یک حوزه انقلابی، رشد علمی، اخلاقی و پژوهشی طلاب چند برابر سایر مراکز علمی و آموزشی است، بیان داشت: امروز نظام اسلامی برای رشد و تعالی در عرصه های مختلف نیازمند تقویت روحیه انقلابی در مراکز دینی و حوزوی است.
 
حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حوزه انقلابی در برابر جریان‌های خطرناک و انحرافی مقتدرانه خواهد ایستاد، گفت: اندیشه‌های ناب امام راحل و مقام معظم رهبری باید هر روز بیش از گذشته در حوزه‌های علمیه تقویت شود.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که برخی جریان های انحرافی تلاش می کنند تا طلاب جوان را از مباحث روز سیاسی دور کنند، بیان داشت: طلبه انقلابی باید بصیرت سیاسی داشته باشد تا بتواند در مواضع ضرورت، موضع گیری به هنگام داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه انقلابی باید همواره در مسیر اندیشه و اصول امام و رهبری گام بردارد، تصریح کرد: حوزه انقلابی باید نسبت به جریان‌های سکولار و منحرف حوزه که به دنبال انحراف حوزه از مسیر انقلاب هستند هوشیار باشند.
 
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) قائمشهر با بیان این که حوزه‌های علمیه باید نگاه انقلابی خود را بیشتر تقویت کنند، خاطرنشان کرد: تقویت انقلابی گری حوزه‌های علمیه بهترین راهکار برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است/950/ت303/ب1

نظر شما