شناسهٔ خبر: 36878035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

دادستانی کل الجزائر حبس ۲۰ ساله دو نخست‌وزیر سابق را خواستار شد

دادستانی کل الجزائر خواستار صدور حکم حبس ۲۰ ساله برای دو نخست‌وزیر سابق دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهور سابق این کشور شد.

صاحب‌خبر -

العالم - آفریقا

نماینده دادستانی کل الجزائر امروز یکشنبه در چهارمین جلسه محاکمه شماری از وزرای سابق و بازرگانان دوره بوتفلیقه در دادگاه «سیدی محمد» خواستار صدور حکم حبس ۲۰ ساله برای «احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» دو نخست‌وزیر دوره بوتفلیقه شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نماینده دادستانی کل الجزائر همچنین صدور حکم حبس ۱۰ و ۱۵ ساله و پرداخت غرامت برای وزرای سابق و بازرگانان دوره بوتفلیقه را خواستار شد.

روز شنبه(دیروز) قاضی دادگاه سیدی محمد احضار سعید برادر بوتفلیقه به دادگاه برای ارائه شهادت در جلسه محاکمه وزرا و مقامات ارشد الجزائر را درخواست کرده بود. سعید از چند ماه پیش در زندان نظامی بسر می‌برد و دادگاه نظامی البلیده سپتامبر گذشته حکم حبس ۱۵ ساله وی به اتهام توطئه علیه ارتش و دولت را صادر کرده است.

محاکمه شماری از وزرا و مقامات ارشد الجزائر از چهارشنبه گذشته به اتهام فساد مالی آغاز شده است. از جمله این افراد «احمد اویحیی» و «عبدالمالک سلال» نخست‌وزیران سابق، «یوسف یوسفی» و «محجوب بده» وزرای سابق صنایع، «عبدالغنی زعلان» وزیر سابق حمل و نقل و تعدادی از بازرگانان و کادر اداری مرکزی و محلی الجزائر است.

«عبدالسلام بوشوارب» وزیر اسبق صنایع نیز از دیگر متهمان این پرونده است که به خارج متواری گشته و در جلسات محاکمه حضور ندارد.

این افراد در ارتباط با پرونده مونتاژ خودرو و به اتهام هدر دادن اموال عمومی، سوء استفاده از موقعیت شغلی، اعطای مزایای غیرقانونی به دیگران، دریافت وام‌های بانکی به روش غیرقانونی، خسارت زدن به منافع بانک دولتی و پولشویی، محاکمه می‌شوند.

فارس

نظر شما