شناسهٔ خبر: 36877969 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

واگذاری بنگاه‌های دولتی در قالب «ETF» تعیین تکلیف شد

در لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد شده دولت واگذاری بنگاه های دولتی موضوع جز (۲) بند «د» سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت متقاضی در قالب «ETF» انجام دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تبصره دو لایحه بودجه سال 99، به دولت اجازه داده می‌شود واگذاری بنگاه های دولتی موضوع جز (2) بند «د» سیاست‌های کلی اصل 44 را پس از احراز صلاحیت حرفه‌ای و اهلیت متقاضی در قالب «ETF» انجام دهد.

در این تبصره آمده است: واگذاری بنگاه های مذکور در قالب صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس «ETF» با رعایت قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 امکان پذیر است.

همچنین بر اساس تبصره 2 و در بند «ب» شرکت های در حال واگذاری در سال ١٣٩٩ مشمول حکم ماده (4) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

در ادامه این تبصره و در بند «ج» آمده است که وزراء و روسای ذی ربط دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند تا پایان خرداد ماه فهرست شرکت های زیر مجموعه خود که سهم دولت در آنها کمتر از پنجاه درصد (50 درصد) است را به همراه میزان سهام تحت تملک دولت در هر شرکت، صورت های مالی حسابرسی شده و صورت جلسه مجمع را به وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه ارسال کند.

برچسب‌ها:

نظر شما