شناسهٔ خبر: 36877641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ: کره شمالی خصمانه عمل کند، همه چیز را خواهد باخت

تهران- ایرنا- "دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا روز یکشنبه در توییت‌هایی "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی را تهدید کرد؛ در صورتی که «به‌ نحوی خصمانه اقدام کند، همه چیز را از دست می‌دهد».

صاحب‌خبر -

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: کیم جونگ اونگ خیلی باهوش است و اگر به شیوه ای خصمانه اقدام کند، در واقع همه چیز را از دست می دهد.

وی در ادامه این توییت، آورد: وی (رهبر کره شمالی) با من در سنگاپور، یک توافق قدرتمند در زمینه خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی خواهد روابط ویژه اش با رئیس جمهوری ایالات متحده را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر مداخله کند.

ترامپ در توییت دیگری ادامه داد: کره شمالی تحت رهبری "کیم جونگ اون" از پتانیسل اقتصادی فوق العاده ای برخوردار است؛ اما باید همانطور که قول داده است، خلع سلاح اتمی شود. ناتو، چین، روسیه، ژاپن و همه دنیا در مورد این موضوع، متحد هستند.۹۱۰۹

این توییت ها در حالی منتشر شد که خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد امروز گزارش داد که پیونگ یانگ یک آزمایش بسیار مهم را در سایت پرتاب ماهواره «سوها» انجام داده است.

به گزارش این خبرگزاری، نتیجه حاصل از این آزمایش می‌تواند جایگاه راهبردی کره شمالی را تقویت کند.

در همین حال، ‌یک مقام بلندپایه کره‌جنوبی چند روز پیش، از آمادگی کره شمالی برای آزمایش یک موشک دوربرد دیگر خبر داد.

کره شمالی تأکید دارد که سوها یک سایت پرتاب ماهواره است اما مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که از این مرکز برای پرتاب موشک های بالستیک استفاده می شود.

کره شمالی ۷ آذر نیز یک موشک از ساحل شرقی استان هامگ یونگ شلیک کرد. این سیزدهمین آزمایش تسلیحاتی پیونگ یانگ در سال جاری میلادی بود. شلیک این موشک همزمان با پرواز سه فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز گیونگی و سئول انجام شد.

هفته گذشته نمایندگان لهستان، آلمان، انگلیس، فرانسه، بلژیک و استونی نسبت به ادامه آزمایش‌ های موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کردند و آن را نقض قطعنامه‌های این شورا دانستند.

این شش عضو شورای امنیت تأکید کردند؛ کره شمالی باید تمام تسلیحات کشتار جمعی و برنامه‌های موشک بالستیک خود را به شکل تأییدشدنی و برگشت‌ناپذیر کنار بگذارد. 

نظر شما