شناسهٔ خبر: 36877528 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرعامل ایسنا مطرح کرد:

برنامه‌های ایسنا در سومین دهه از حیات خود

71548

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از برنامه‌های این رسانه در دهه سوم حیات خود سخن گفت و تاسیس موزه، پژوهشکده و دانشکده خبر را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علی متقیان که در مراسم بزرگداشت بیستمین سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سخن می‌گفت، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در این مراسم اظهار کرد: ایسنا امروز بیست ساله شد. بیست سال قبل بنایی توسط جهاد دانشگاهی گذاشته شد و در کویر اطلاع‌رسانی ایسنا به عنوان نخستین خبرگزاری انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و غیر دولتی قدم به عرصه خبر نهاد؛ آن هم به واسطه دانشجویانی که پشت میزهای دانشگاه کار علمی انجام می‌دادند.

او ادامه داد: قرار بر این شد که این دانشجویان دیگر به صورت یکسویه رشد و فقط تحصیل نکنند و به میان جامعه بروند تا با سیاست، مسائل اجتماعی و درد جامعه آشنا شوند. همین باعث شد تا تاسیس خبرگزاری دانشجویان پیشنهاد داده شود و جهاد دانشگاهی نیز که همیشه در رفع مشکلات پیشگام بوده است، این پیشنهاد را بپذیرد. توفیق این بود که این پیشنهاد به خدمت مقام معظم رهبری داده شود و ایشان نیز با نهایت بزرگی و بزرگواری استقبال کردند و پیامی فرستادند؛ پیامی که 16 آذر 78 به عنوان اولین خبر منتشر شده روی سایت ایسنا رفت. در این پیام مقام معظم رهبری گفته بودند «خبرهای خوب، مفید و امیدبخش مخابره کنید انشاءالله که موفق باشید».

مدیرعامل خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: دعای مقام معظم رهبری دنبال راه جوانان بود، جوانانی که تا پیش از آن سابقه خبرنویسی نداشتند و به دانشگاه خبر نرفته بودند و حالا با همت به خبرگزاری دانشجویان ایران آمده بودند. شاید آن زمان بزرگان خبر می‌گفتند آرزو بر جوانان عیب نیست اما این جوانان چنان ظرف یک سال درخشیدند که ایسنا به عنوان بهترین خبرگزاری مطرح شد.

متقیان خاطرنشان کرد: بیست سال گذشت و در این سال‌ها فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم و آنچنان ایستادیم که امروز می‌توانم بگویم ایسنا رتبه اول پرمرجع‌ترین خبرگزاری جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده است. این افتخاری است که توسط جوانان آفریده شده است.

او همچنین درباره برنامه‌های خبرگزاری ایسنا در سومین دهه از عمر خود گفت: در آغاز دهه سوم بنا داریم که باشگاه دانشجویان خبرگزاری را به دست آقای دکتر ظریف (وزیر امور خارجه) افتتاح کنیم. صفحه‌ای برای دانشجویان افتتاح می‌شود که در آن فعالیت‌های انجمن‌های دانشجویی و علمی پوشش داده می‌شود. همچنین امید داریم مدرسه و دانشگاه خبر و پژوهشکده و موزه خبر نیز تاسیس شود.

مدیرعامل ایسنا در پایان سخنان خود از اهمیت آموزش خبرنگاران سخن گفت و افزود: ایسنا این افتخار را دارد که در این بیست سال بیش از سه هزار خبرنگار تربیت کرده و به جاهای مختلف فرستاده است.

انتهای پیام

نظر شما