شناسهٔ خبر: 36876802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ماجرای ناشنوایی که به اشتباه به افغانستان فرستاده شده بود

مشهد- ایرنا- فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: یک ایرانی ناشنوا که به اشتباه به عنوان تبعه کشور افغانستان به این کشور فرستاده شده بود با تلاش نیروی انتظامی خراسان رضوی و چند دستگاه دیگر امروز بعد از ظهر از کشور افغانستان و مرز دوغارون وارد ایران شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی اکبر قربانی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این جوان ۲۸ ساله ایلامی که حامد آس نام دارد  ۲۵ روز گذشته به قصد زیارت امام رضا (ع) با یک دستگاه موتور سیکلت راهی استان خراسان رضوی شد اما به اشتباه به استان لرستان سفر کرد و در آنجا به علت نداشتن مدارک معتبر هویتی به عنوان یک تبعه افغانستانی دستگیر و به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی ابراهیم آباد در استان مرکزی منتقل شد.

وی افزود: این فرد سپس به اردوگاه مراقبتی اتباع خارجی استان قم منتقل و در نهایت به اردوگاه شهید مطهری شهر سفید سنگ فریمان جهت انتقال به کشور افغانستان سپرده شد.

او ادامه داد: در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال جاری وی از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان شد و بعد از انتقال به کابل وارد شهر نیمروز و سپس وارد هرات شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: از طرف دیگر با جست و جوی خانواده این فرد و انجام تحقیقات میدانی از طریق پلیس مشخص شد که نامبرده به افغانستان منتقل شده است.

قربانی افزود: در نهایت این فرد ناشنوا با رایزنی های انجام شده از طریق کنسولگری ایران در افغانستان و همکاری پلیس اینترپل شناسایی و تحویل مقامات قضایی ایران در کشور افغانستان شد.

وی ادامه داد: بازگشت این هموطن ناشنوا با همکاری نیروی انتظامی خراسان رضوی، مرزبانی، رابطان ایرانی در کشور افغانستان و برخی از نهادهای امنیتی انجام شد.

روزانه بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع طرد شده و غیر مجاز کشور افغانستان از طریق مرز دوغارون وارد کشور افغانستان می شوند.

شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما