شناسهٔ خبر: 36876792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سراسری رادیو زیارت تشریح کرد؛

جزئیات برگزاری نخستین جشنواره «تولیدات رادیو زیارت» در مشهد

5012

معاون سراسری رادیو زیارت به تشریح جزئیات برگزاری نخستین جشنواره «تولیدات رادیو زیارت» پرداخت. 

صاحب‌خبر -

هادی افشار صفوی، امروز، 17 آذر ماه، در نشست خبری «جشنواره تولیدات رادیو زیارت» در صدا و سیمای خراسان رضوی با حضور اصحاب رسانه با معرفی اجمالی جشنواره تولیدات رادیو زیارت در 6 بخش اظهار کرد: کمیسیون برنامه‌های ساده و ترکیبی در 7 بخش، کمیسیون نمایش در 3 بخش، کمیسیون خبر در 2 بخش، کمیسیون پژوهش و نویسندگی در 2 بخش، کمیسیون موسیقی در 7 بخش و کمیسیون فضای مجازی در 4 بخش است که علاقه‌مندان می‌توانند در این بخش‌ها تولیدات خود را به این جشنواره ارائه و ارسال نمایند.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره عنوان کرد: آنچه که در نخستین دوره جشنواره تولیدات رادیو زیارت در نظر گرفته شده، گسترش فرهنگ زیارت و برجسته‌سازی معارف اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع)، ایجاد رقابت تخصصی میان برنامه‌سازان شبکه‌های استانی و شناسایی استعدادهای جدید در سطح استان در موضوع زیارت، انتقال تجربه‌های موفق و ارزیابی بهترین برنامه‌ها در جهت پیشبرد و پیاده‌سازی نظام تشویقی و انگیزشی در فرآیند تولید است.
 
افشار ادامه داد: همچنین ترویج و توجه بیشتر به محورهای مرتبط با دین از جمله اخلاق، امید و آگاهی، ترویج گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری در حوزه زیارت اهل بیت(ع)، ایجاد موج فرهنگی و ارتقای سطح توانمندی برنامه‌سازان و بروز استعدادها و خلاقیت‌ها و تبادل تجربه‌ها، محوریابی رسانه‌ای در گام دوم انقلاب و توجه بیشتر به موضوع و در نهایت کشف نوآوری‌ها و شناسایی افراد خلاق در زمینه تولیدات فاخر و جذب آثار دغدغه‌مندان این حوزه در سراسر کشور از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون سراسری رادیو زیارت با بیان اینکه تا این لحظه 700 اثر به این جشنواره راه‌ یافته که در میان این آثار، تولیدات فضای مجازی رتبه اول را داشته و رتبه دوم هم به موسیقی اختصاص دارد، گفت: تمام علاقه‌مندان فرصت دارند آثار خود را تا 30 آذر ماه امسال به جشنواره ارسال نمایند. بناست که اختتامیه این جشنواره در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری همزمان با میلاد امام جواد(ع) برگزار شود. عمده تلاش‌ ما این است که بیش از آنکه دریافت آثار را از سازمان‌های رسانه‌ای داشته باشیم، از مردم دریافت کنیم.

افشار گفت: علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس  zeirat.seda.ir  وارد شوند و آثار خود را در این سامانه بارگذاری نمایند و ما کد رهگیری را برای آن‌ها ارسال خواهیم کرد.

معاون سراسری رادیو زیارت با بیان اینکه محدودیت تولید در جشنواره در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: البته در بخش در موسیقی آن دسته از آثاری که از فروردین 97 تاکنون تولید شده، قابل بهره‌برداری است و ما تنها این آثار را دریافت خواهیم کرد.

افشار خاطرنشان کرد: رادیو زیارت 8 ساعت تولید، 2 ساعت خبر سراسری و 3 بخش خبر تخصصی دارد که در ساعات 10، 13 و 18 پخش می‌شود.

معاون سراسری رادیو زیارت عنوان کرد: بناست که برآیند رادیو زیارت را افزایش دهیم و با توجه به شرایطی که داریم، بتوانیم تولیدات بیشتری در این رادیو داشته باشیم. در بخش خبر نسبت به برآوردی که به ما ابلاغ کرده‌اند 2 برابر بیشتر هزینه می‌شود.

افشار تاکید کرد: تفاوت رادیو زیارت با سایر شبکه‌ها در این است که به نوعی رادیوی ارادت است و همه افرادی که در حوزه زیارت کار می‌کنند، با اخلاص و به دلیل دلبستگی آن‌ها به اهل بیت(ع) است که این کار را انجام می‌دهند و به لطف خداوند بسیاری از موانعی که در این مسیر وجود داشت، برطرف شده است.

وی بیان کرد: طی جلسه‌ای که با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه داشتم، بناست زمینه انعقاد تفاهم.نامه‌ای را فراهم کنیم تا بتوانیم تولیدات خود را در خصوص امام‌زادگان و بقاع متبرکه نیز عرضه کرده و ظرفیت‌های آن‌ها را به طور پیوسته معرفی کنیم.

ظرفیت غنی خراسان رضوی در تولیدات حوزه زیارتی

معاون سراسری رادیو زیارت بیان کرد: حوزه زیارت مشهد غنی‌ترین ظرفیت را در تولید، پخش، خبر، پژوهش و موسیقی را داراست. همچنین با تمهیداتی که آقای نصرپور، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی، در نظر گرفتند و با صحبتی که با اداره و معاون صدای استان‌های سازمان صدا و سیما انجام شد و همچنین با توجه به تجربه ارزشمندی که همکاران ما طی سال‌های گذشته در مرکز خراسان در حوزه زیارت داشته‌اند، به این نتیجه رسیدیم که استان خراسان رضوی در این بخش موفق بوده و توانسته با چندین استان دیگر نیز برابری ‌کند.

وی گفت: امید است که در جهت هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره تولیدات زیارت که برای نخستین‌ بار در این استان برگزار می‌شود، با تلاش و کوششی که همکاران در بخش‌های صدا و سیما، خبر، فضای مجازی و پژوهش و تحقیقات انجام داده‌اند، حرکت کرده و آن‌گونه که شایسته است بهترین تولیدات و فاخرترین اثرات را دریافت و جشنواره‌ای درخور اهل بیت(ع) را برگزار کنیم.

انتهای پیام

نظر شما