شناسهٔ خبر: 36876776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

آمریکا حفاظت از پایگاه‌های نظامی‌اش را تشدید می‌کند

فارس

چند روز پس از حمله مرگبار یک سعودی به پایگاهی در فلوریدا، وزیر دفاع آمریکا از تشدید تدابیر امنیتی در پایگاه‌های نظامی این کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزراش مشرق، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت واشنگتن برای اطمینان از امنیت پایگاه‌های نظامی خود، «تدابیر احتیاطی» ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهد. 

بیشتر بخوانید:

سبقت روسیه از آمریکا در فناوری سلاح های مافوق صوت

اسپر که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، همچنین گفت آمریکا روندهای گزینش افراد خارجی اعزامی به این کشور برای شرکت در دوره‌های نظامی را مورد بازنگری قرار می‌دهد.

اظهارات اسپر چند روز پس از آن بیان می‌شود که یک عضو نیروی هوایی ارتش عربستان سعودی که برای شرکت در دوره‌های آموزشی به آمریکا رفته بود، در پایگاه «پنساکولا» ارتش آمریکا در فلوریدا اقدام به تیراندازی کور کرد. در این حادثه سه نفر کشته و چندین تن هم زخمی شدند.

هرچند دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرده تا تابعیت سعودی این فرد و نقش عقاید افراطی نظام سعودی در این حادثه را کمرنگ جلوه دهد، اما فرماندار فلوریدا در یک نشست خبری بعد از این حادثه تأکید کرد که ریاض به دلیل سهل‌انگاری در گزینش این فرد، به خانواده‌های قربانیان این حادثه و تمام آمریکایی‌ها بدهکار است.

وزیر دفاع آمریکا امروز در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله احتمال اعزام نظامیان بیشتر به غرب آسیا هم اشاره کرده و گفت واشنگتن «آنگونه که لازم است، در برابر ایران بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.»

چهارشنبه هفته گذشته روزنامه «وال استریت ژورنال» از احتمال اعزام ۱۴۰۰۰ نیروی نظامی آمریکایی به منطقه غرب آسیا و خلیج فارس به بهانه «مقابله با تهدید ایران» خبر داد. این خبر با واکنش‌های ضد و نقیض مقام‌های آمریکایی روبرو شده و دولت آمریکا هنوز موضع روشنی در خصوص آن نگرفته است.

نظر شما