شناسهٔ خبر: 36876727 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ساخته می‌شود

ایرنا نوشت: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی گفت: پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار (اقدام برای راه‌های روستایی) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و در مدت ۲ سال، بهسازی و ساخته می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی عبوری عصر روز یکشنبه در آیین ️تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: امید می رود در قالب طرح ابرار اقدامات خوبی برای توسعه زیرساخت و ارتقای شاخص راه روستایی در خراسان شمالی انجام شود.

وی گفت: در خراسان شمالی،  چهار هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد و شاخص بهره مندی روستاییان از راه مناسب، ۵۰ درصد است.

وی افزود: یکی از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید، طرح تامین مسکن و اجرای اقدام ملی است و خراسان شمالی از استان هایی است که بخش بزرگی از سهم خود را در مرحله نخست، محقق کرده است.

عبوری خاطرنشان کرد: سهم خراسان شمالی در مرحله نخست طرح ملی اقدام تولید مسکن بیش از پنج هزار واحد بود و در مجموع در قالب این طرح، حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در این استان اجرا می شود.

وی با اشاره به نقش صنعت ساخت و ساز در اشتغالزایی گفت: در اقدام ملی تولید مسکن، ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۹ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می شود.

عبوری، سکونت ۹۰ هزار نفر در حاشیه های شهر را از دغدغه‌های خراسان شمالی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت راه و شهرسازی، ساماندهی و توانمندسازی مناطق حاشیه ای و بافت فرسوده شهری است و در این زمینه طرح بازآفرینی شهری پیگیری می شود.

وی گفت: جمعیت شهری در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، البته این هم فرصت و هم تهدید به شمار می رود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید به ایجاد زیرساخت های توسعه و اشتعال در روستاها سرعت داده شود تا از افزایش مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود.

۲۲۳۲۲۸

نظر شما