شناسهٔ خبر: 36876684 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با آغاز هفته پژوهش:

سه عنوان استاندارد آموزشی در کردستان رونمایی شد

سنندج - ایرنا - همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری از سه عنوان استاندارد آموزشی تدوین شده توسط اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان روز یکشنبه در مراسم رونمایی اظهار داشت: این موارد شامل استانداردهای آموزشی منشی امور پزشکی، متصدی بارگیری در سامانه‌های هوشمند حمل بار و تولید و پرورش مولد و لارم میل‌ورم است.

سید جمیل احمدی اظهار گفت: این سه استاندارد توسط کارشناسان، محققان و مربیان این اداره کل تدوین شده است.

وی افزود: استانداردهای آموزشی منشی امور پزشکی در راستای توسعه کسب و کارهای نوین و توسعه اشتغال‌زایی در حوزه سلامت استاندارد در هشت سرفصل و به مدت ۱۲۰ ساعت بر پایه اصول طراحی شغل تحلیل و تهیه شده است.

احمدی اضافه کرد: این استاندارد از زیر مجموعه گروه آموزشی برنامه‌ریزی درسی بهداشت و ایمنی  بوده که بر روی پورتال آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بارگزاری و قابلیت بهره‌برداری برای ارائه آموزش به گروه شغلی را دارد.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای کردستان یادآور شد: استاندارد متصدی بارگیری در سامانه های هوشمند بار نیز با همکاری گروه شتاب دهنده سن تک برای نخستین بار در کشور در ۶ سرفصل و به مدت ۱۲۴ ساعت بر پایه اصول طراحی شغل تحلیل و تهیه شده است.

احمدی افزود: این استاندارد آموزش شغل اولین استانداردی بوده که در همکاری با واحدهای فعال در حوزه توسعه کسب و کار پایدار اشتغال استان (تکاپو) تدوین شده و از زیر مجموعه گروه آموزشی برنامه ریزی درسی حمل و نقل زمینی است.

وی گفت: استاندارد آموزشی تولید و پرورش مولد و لارو میل‌ورم یکی از شایستگی‌هی گروه امور دام و ماکیان است که دارای کارهای ایجاد مکان و بستر مناسب برای مولدها، ایجاد شرایط و فضای مناسب تکثیر مولد و لاروها، انجام عملیات تغذیه ای مولدها و لاروها، جدا سازی مولدها از تخم‌ها و همچنین شفیره‌ها از لاروها، آماده سازی لاورها جهت بهره برداری و جمع آوری شفیره و مولدهای جوان، خشن کردن لاورها و بسته بندی و آماده سازی جهت مصرف یا فروش است.

وی تاکید کرد: این استاندارد هشت سرفصلی بر پایه ۱۲۰ ساعت آموزش زیر مجموعه گروه آموزشی مرغداری ها و ماهی داران در ارتباط است.

احمدی یادآور شد: این اداره کل در راستای توجه به نیاز بازار کار فعلی و آتی استان از طریق نیاز سنجی های انجام شده اقدام به تدوین استانداردهای شایستگی شغل می‌کند.

اپلیکیشن اندرویدی کارگاه مکانیک اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان رونمایی شد

رونمایی از اپلیکیشن اندرویدی کارگاه مکانیک اداره کل آموزش فنی حرفه ای کردستان دیگر برنامه این اداره کل در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کردستان بود.

احمدی در این خصوص با اشاره به مزایای استفاده از این اپلیکیشن در ارائه آموزش مهارتی رشته مکانیک اظهار داشت: این اپلیکیشن شامل بخش های مختلفی همچون شبیه ساز آزمون آنلاین، کلاس درس، بخش مباحث آموزشی، بخش انیمیشن و چند بخش مختلف دیگر است که با استفاده از این اپ می توان آموزش های هدفمند تر با بازدهی بیشتر را به متقاضیان این رشته ارائه داد.
مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کردستان افزود: اپلیکیشن کارگاه مکانیک این قابلیت را دارد که در بیشتر زمینه های مکانیک خودرو به روز باشد و از تمامی داده های موجود در فضای اینترنت در یک بستر استفاده کند همچنین تمام مطالب ارائه شده در کلاس درس به صورت به روز در این اپ قرار می گیرد تا کارآموز بتواند در هر جایی از مطالب آموزشی استفاده کند.
این اپلیکیشن توسط بهنام محمد مرادی مربی کارگاه مکانیک مرکز آموزش فنی حرفه ای شهید ورمقانی سنندج بر پایه سیستم عامل اندروید طراحی شده تا بتواند در زمینه آموزش های مهارتی رشته مکانیک خودرو نقش آفرینی کند.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با حضور بهرام نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان و محمدابراهیم زارعی فرماندار سنندج و جمعی از مسوولین استانی در پارک علم و فناوری برگزار شد.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی در آنها مشغول به کار هستند.

نظر شما