شناسهٔ خبر: 36876556 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

تشکیل پرونده برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ متخلف صنفی در طرح تشدید بازرسی

طی ۲۰ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بازرسان اصناف با ۵۱۶ هزار ۲۹۰ مورد بازرسی برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ متخلف تشکیل پرونده داده اند.

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز:  در یک هفته گذشته مجموعاً ۱۶۹ هزار ۴۶۶ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است. برای ۱۳ هزار و ۱۲۵ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان‌ها ارسال شده است.

در طول این مدت بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها ۱۰۱ هزار و ۴۲۸ مورد بازرسی انجام داده و برای ۸ هزار و ۴۷۷ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۲۴۱ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال صادر کرده اند.

همچنین در این ۷ روز کاری آمار بازرسی‌های اتاق اصناف در سطح کشور ۶۸ هزار و ۳۸ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پرونده تخلف برای ۴ هزار و ۶۴۸ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال شده است.

در مجموع طی ۲۰ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور بعد از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین، بازرسان سازمان حمایت و سازمان‌های صمت استان‌ها و همچنین بازرسان اصناف با ۵۱۶ هزار ۲۹۰ مورد بازرسی برای ۳۷ هزار و ۹۴۳ متخلف به ارزش یک هزار و ۲۱۷ میلیارد و ۱۷۵ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را جهت بررسی‌های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان‌های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می‌شود.

 آمار بازرسی‌های انجام گرفته به صورت روزانه منتشر می‌شود و همچنین مردم عزیز کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می‌توانند شکایات خود را به ۴ روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی‌های لازم برسانند.

نظر شما