شناسهٔ خبر: 36876340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«عراقچی» بر حل مشکلات کنسولی اتباع ایرانی در گرجستان تأکید کرد

معاون سیاسی وزیر خارجه با تأکید بر حل مشکلات کنسولی اتباع ایرانی در گرجستان، نسبت به فراهم شدن امکان انتقال زندانیان و محکومان 2 کشور ابراز امیدواری کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| معاونان وزرای امور خارجه ایران و گرجستان در جریان سومین دور مشورت‌های سیاسی فیمابین، بر توسعه همه جانبه روابط 2 کشور تأکید کردند.

 

«الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده است، امروز (یکشنبه) 17 آذرماه 1398 با سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.


در این دیدار، خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط 2 کشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

 

عراقچی نیز با اشاره به همکاری‌های گسترده دو کشور در سال‌های گذشته، مزیت‌های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و  کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین خواند.

 

او با اشاره به مشکلات ایجادشده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم‌ها در عین حال می‌توانند فرصت‌های جدیدی را نیز برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کند.


عراقچی با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه، از جمله با گرجستان، از عوامل خارجی تاثیر نمی‌پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تأکید کرد.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان، بر لزوم حل مشکلات کنسولی و همچنین امضای سریع‌تر اسناد قضایی بین دو کشور تأکید و ابراز امیدواری کرد که امکان انتقال زندانیان و محکومان دو کشور به زودی فراهم شود. 


2 طرف در این دور از مذاکرات همچنین در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا تبادل نظر کردند. 


معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

 

منبع: فارس

نظر شما