شناسهٔ خبر: 36875769 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بدهی بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری وثیقه‌دار می‌شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - لایحه بودجه 99، بانک مرکزی را مجاز کرد که به تدریج بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه برداشت را وثیقه دار کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، در لایحه بودجه 99به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخ‌های سود در راستای کنترل بلندمدت نقدینگی و کنترل تورم و در راستای اجرای عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال وثیقه، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می شود به تدریج بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل خط اعتباری و اضافه برداشت را وثیقه‌دار کند.
بر این اساس در پایان سال 99حداقل 50درصد بدهی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی توثیق به اوراق بدهی منتشره به خزانه شود.
سازمان بورس اوراق بهادار مکلف به همکاری در توثیق اوراق بدهی خزانه نزد بانک مرکزی است.
همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است با تصویب شورای پول و اعتبار بابت درصدی از سپرده های قانونی بانک ها و موسسات اعتباری، اوراق مالی اسلامی منتشره از سوی دولت را بپذیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه 484هزار میلیارد تومانی سال 99را به مجلس ارائه کرد.
بودجه سال 99کل کشور از نظر منابع حدود 19میلیون و 887هزار و 370میلیارد و 910میلیون (19.887.370.910.000.000) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.
-->

نظر شما