شناسهٔ خبر: 36875464 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

نماینده مجلس: شورای نگهبان حضور سلایق مختلف را در انتخابات مجلس آزادتر کند

صاحب‌خبر -

نماینده مردم نیریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی نمایندگان به دلیل ترس از رد صلاحیت‌ها از برخی اظهار نظرها پرهیز می‌کنند از شورای نگهبان خواست که حضور نمایندگان با سلایق مختلف را آزادتر کند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم نیریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس گفت: تا جایی که بررسی کردم نظام جمهوری اسلامی ایران از باب مردمی بودن در میان خیلی از کشورها پیشرو بوده و رهبری چون امام راحل در میان رهبران انقلاب‌ها دارای صفات خاص و درایت خاصی بودند که رهبری معظم انقلاب خلف صالحی بوده که راه امام راحل را می‌پیماید.

وی افزود: متاسفانه مجلس دچار ضعف شده است و روز به روز بیشتر به حاشیه برده می‌شود. بخشی از این ضعف به عملکرد خود نمایندگان بر می‌گردد؛ چرا که آنها به مسائلی می‌پردازند که وظیفه سازمان‌های اجرایی است. البته نقش هیات رئیسه در این ناکارآمدی مضاعف است. بخش دیگر از این ناکارآمدی متوجه شورای نگهبان است. شورای نگهبان که اساس اقتدار، اسلامیت نظام و مکمل قدرت مردم و مجلس است متاسفانه به مرور دچار یک سری نقص و کاستی شده است.

نماینده مردم نیریز اظهار کرد: احساس می‌شود بعضی نمایندگان به دلیل ترس از رد صلاحیت‌ها از برخی اظهار نظرها پرهیز می‌کنند گرچه در مواردی همچون متهم کردن جناح‌ها افراط می‌کنند ولی برای بعضی نهادهای صاحب قدرت و برای برخی از نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری نظرات خود را آزادانه بیان نمی‌کنند. این محافظه کاری به ضرر نظام و مجموعه رهبری تمام خواهد شد. پیشنهاد می‌کنم شورای نگهبان حضور نمایندگان را با سلایق مختلف آزادتر کند.

صباغیان اظهار کرد: عدم اجرای برخی مصوبات مجلس ضمن اینکه مجلس را تضعیف می‌کند بلکه راه را برای اجرای ضعیف مصوبات هموار می‌کند. قانون گزارش عملکرد رئیس جمهور و وزرا که بهترین ابزار نظارتی مجلس بود مورد توجه قرار نگرفت و دولت با آن مخالفت کرد و از نظارت نمایندگان مردم فرار کرد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل ایجاد شورای عالی اقتصادی کارکرد ضعیف مجلس در انجام وظایف و کوتاهی هیات رئیسه مجلس نسبت به درک شرایط سخت کشور بود که مجلس را طبق روال گذشته عادی اداره می‌کرد. امروز با وجود این شرایط وجود چنین شورایی برای مدتی لازم است ولی در بلند مدت مجلس را از گردانه تصمیم گیری خارج می‌کند. به همین دلیل مجلس باید به جایگاه خود بازگردد و به وظیفه خود عمل کرده تا دیگر به این شوراها نیاز نباشد.

نماینده مردم نیریز در پایان اظهار کرد: نحوه افزایش قیمت بنزین و اجرای آن در بی خبری مجلس، مجلس را ضعیف‌تر کرد. به گونه‌ای که ما نمایندگان در مقابل موکلین خود از آنچه که فکر می‌کنیم کوچکتر شدیم. البته دشمنان ما در داخل و خارج از کشور باید بدانند با وجود مشکلات در مقابل آنها پشت نظام و پشت مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما