شناسهٔ خبر: 36874931 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

وزیر صهیونیست سفر خود به آرژانتین را لغو کرد

یک وزیر رژیم صهیونیستی که قرار بود برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آرژانتین به این کشور سفر کند، این سفر را لغو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال لغو سفر یک وزیر رژیم صهیونیستی به آرژانتین، سفارت این رژیم در آرژانتین بیانیه‌ای منتشر کرد و به ذکر توضیحاتی پرداخت.

به نوشته وبگاه «ایتونگادل» «آفر آکونیس» وزیر علوم رژیم صهیونیستی قرار بود برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری آرژانتین به این کشور سفر کند، که به دلیل مشکلات سیاسی داخلی در درگیری جناح‌های سیاسی این رژیم بر سر تشکیل کابینه از این سفر انصراف داد.

سفارت رژیم اسرائیل در آرژانتین با عذرخواهی از این مسئله  اعلام کرد که مشکلات سیاسی و رقابت  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید موجب عدم حضور وزیر علوم اسرائیل در مراسم تحلیف رئیس جمهور آرژانتین شده است.

 فرناندز یک سیاستمدار چپ میانه است و پیش از این نیز در انتخابات مقدماتی موفق شده بود با 20 درصد اختلاف رقیبش را شکست.  (جزئیات بیشتر)

گفته می‌شود که آلبرتو فرناندز، رئیس جمهور جدید آرژانتین  نام حزب‌الله را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کرده و این موجبات ناراحتی تل آویو را فراهم آورده است.

انتهای پیام/م

نظر شما