شناسهٔ خبر: 36874811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در سومین دور مشورت‌های سیاسی فیمابین

دیدار معاونان وزرای امور خارجه ایران و گرجستان

معاونان وزرای امور خارجه ایران و گرجستان در سومین دور مشورت‌های سیاسی فیمابین، بر توسعه همه جانبه روابط دو کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، آقای الکساندر خوتیسیاشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی دو جانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده است، امروز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار، آقای خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

آقای عراقچی نیز با اشاره به همکاری‌های وسیع دو کشور در سال‌های گذشته، مزیت‌های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین دانست.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: این تحریم‌ها در عین حال می‌توانند فرصت‌های جدیدی نیز برای همکاری‌های دوجانبه ایجاد کنند.

آقای عراقچی با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه، از جمله با گرجستان، از عوامل خارجی تاثیر نمی‌پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان، بر لزوم حل مشکلات کنسولی و همچنین امضای سریعتر اسناد قضائی بین دوکشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که امکان انتقال زندانیان و محکومین دو کشور به زودی فراهم شود.

دو طرف در این دور از مذاکرات همچنین در خصوص برجام و مسائل منطقه‌ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا تبادل نظر کردند.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

نظر شما