شناسهٔ خبر: 36874794 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

۷۰ ساعت فرصت ثبت‌نام|

۶ غایب سرشناس ایستگاه ابتدایی بهارستان

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس در حالی به مدت ۱۰ روز انجام شد که ۶ چهره سرشناس سیاسی علی‌رغم گمانه‌زنی برای حضور در این عرصه، غایب این مهلت ۷۰ ساعته بود.

صاحب‌خبر -

////گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ دوم اسفندماه سال جاری یعنی چیزی حدود ۷۰ روز دیگر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان در سراسر میهن اسلامی‌مان برگزار می‌شود. انتخابات مجلس یازدهم در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای تعیین منتخبان ۲۹۰ کرسی، برگزار می‌شود.

ثبت‌نام از داوطلبان نمایندگی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ۱۰ آذر آغاز شد و تا روز شنبه ۱۶ آذر به مدت ۷ روز ادامه داشت. طبق گزارش ارائه شده از سوی «جمال عرف» رئیس ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام ١۵ هزار و ۶١٨ نفر در کل کشور برای نامزدی در انتخابات مزبور قطعی شده است.

اما در جریان هفت روز ثبت‌نام از داوطلبین نامزدی انتخابات مجلس یازدهم که مجموعا ۷۰ ساعت طول کشید،خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور و ۲۰۸ فرمانداری حوزه انتخابیه سراسر کشور، انتظار برخی شخصیت‌های سرشناس را می‌کشیدند اما موفق به رویت آن‌ها نشدند چرا که این چهره‌های شناخته شده سیاسی عزمی برای کاندیداتوری نداشتند.

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به شخصیت‌های سرشناس سیاسی که برای انتخابات‌ دوم اسفند نام‌نویسی نکرده‌اند و قطعا در مجلس یازدهم حضور نخواهند داشت چراکه ایستگاه اول ورود به بهارستان، ثبت‌نام در خیابان فاطمی و فرمانداری‌ها بود.

علی لاریجانی
رئیس ادوار هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی که با ۱۲ سال تکیه بر کرسی ریاست پارلمان در این زمینه در کشور رکورددار است، برجسته‌ترین شخصیتی است که برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام نکرد. علی لاریجانی روز شنبه ۹ آذر یک روز قبل از آغاز ثبت نام‌ها در دیدار مدیران اقتصادی در قم گفت: سه دوره چهار ساله وکیل مردم قم بوده‌ام و برای من افتخار بود که به این مردم خدمت کنم، اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای برای حضور ندارم.

غلامعلی حدادعادل
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس مجلس هفتم و رئیس کمیسیون فرهنگی مجالس هشتم و نهم از دیگر غایبان نامدار انتخابات مجلس یازدهم است؛ حدادعادل با توجه به اینکه چندی پیش به سمت ریاست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی انتخاب شده بود، پیش‌بینی می‌شد برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کند، اما با عدم نام نویسی خود، به نوعی اهالی سیاست و اصحاب رسانه را متعجب کرد.

سعید جلیلی
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، دبیر پیشین این شورا و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته‌ای است که برخلاف پیش‌بینی‌ها برای نامزدی در انتخابات مجلس یازدهم ثبت‌نام نکرد. البته در تاریخ ۳ آذر، مسئول هماهنگی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در استان خراسان رضوی، گفته بود که سعید جلیلی هیچ برنامه‌ای برای نامزدی در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مشهد ندارد.

محسن رضایی
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس هم برای ثبت‌نام نامزدی انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام نکرد. البته خانواده رضایی در انتخابات مجلس یازدهم یک نماینده دارند؛ «علی رضایی میرقائد» فرزند محسن رضایی، از حوزه انتخابیه «مسجد سلیمان، لالی و هفتکل» نامزد شده است تا همچون عمویش «امیدوار رضایی» شانس خود را برای نمایندگی مردم در مجلس امتحان کند.

محمدرضا باهنر
نایب رئیس مجالس هشتم و نهم و یکی از السابقون عضویت در قوه مقننه که از مجلس سوم تا مجلس نهم به مدت ۲۷ سال ردای نمایندگی مردم در پارلمان را برتن کرده بود از دیگر غایبان بزرگ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. باهنر وقتی در سال ۹۴ نیز برای نامزدی در انتخابات مجلس دهم ثبت نام نکرد، موجبات تعجب ناظران سیاسی را فراهم آورد. عدم نامزدی باهنر در شرایطی بود که تشکل متبوع وی یعنی جامعه اسلامی مهندسین در روز ۱۳ آذر برای دعوت از برخی افراد جهت داوطلبی انتخابات مجلس یازدهم بیانیه صادر کرده بود.

محمدرضا عارف
رئیس فراکسیون امید مجلس دهم و رئیس مجمع نمایندگان تهران در این مجلس نیز از دیگر ثبت‌نام نکرده‌های سرشناس انتخابات مجلس یازدهم است. عارف در ظهر روز شنبه ۱۶ آذر در حالیکه تنها چند ساعت به پایان ثبت نام‌ها مانده بود در مصاحبه‌ای گفت: در چند روز اخیر مردم و جوانان اصرار داشتند که در انتخابات ثبت نام کنم، اما احساس می‌کنم که خارج از مجلس بهتر می‌توانم کمک کنم.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام/

نظر شما