شناسهٔ خبر: 36874680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ملکه پلیس بیشتر می‌گمارد

درگیری با چاقو در انگلیس

درگیری و حمله با ضربات کارد پنج نفر را در انگلیس راهی بیمارستان کرد

صاحب‌خبر -
   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ پلیس انگلیس اعلام کرد: پنج زن و مرد در نزاعی نزدیک یک هتل زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.
پلیس افزود: شدت جراحات یک مرد که از ناحیه گردن و یک زن که از ناحیه بازو با ضربات کارد هدف قرار گرفته، بیشتر است.
پلیس بدون اشاره به جزئیات و هویت مهاجمان و انگیزه‌های آنان افزود: سه زن و سه مرد ۲۰ تا ۲۴ ساله را در ساوت پورت، کرک بی و لنکشایر بازداشت کرده است.
افزایش بی سابقه نزاع و چاقو کشی به یکی از دغدغه‌های ساکنان در انگلستان مبدل شده است و رهبران احزاب و نامزد‌های انتخابات پیش رو برای جلب آرای مردم یکی از اولویت‌های خود را افزایش نیرو‌های پلیس برای تامین امنیت شهروندان اعلام کرده اند.
مرکز ملی آمار انگلیس ماه پیش جرایم با استفاده از قمه، شمشیر، چاقو و دیگر ابزار‌های تیز و برنده را در ۱۲ ماه گذشته، بیش از ۴۴ هزار فقره اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش هفت درصد بیشتر شده است.
بنا بر گزارش‌های مرکز ملی آمار انگلیس در پنچ سال اخیر بیش از هزار نفر که بیشترشان نوجوان بودند، فقط با ضربات کارد و قمه و شمشیر به قتل رسیدند.
این مرکز همچنین از وقوع حدود شش میلیون فقره جرم در سال گذشته در انگلیس خبر داد که بالاترین میزان ارتکاب جرایم در ۱۳ سال اخیر در این کشور است.
فرماندهان پلیس انگلیس در پاسخ به انتقاد‌ها از افزایش نا امنی و وقوع جرم و جنایت در این کشور، کاهش ۲۰ هزار نفری نیرو‌های پلیس در ۹ سال اخیر را که در اجرای سیاست ریاضت اقتصادی انجام شده است از جمله علل کاهش حضور پلیس و افزایش وقوع جرم و جنایت در این کشور دانستند.

نظر شما