شناسهٔ خبر: 36874452 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران

نیاز به حضور هزار تا هزار و سیصد اهداکننده در روز

مدیرکل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: روزانه بین هزار تا هزار و ۳۰۰ نفر مراجعه کننده به مراکز انتقال خون استان تهران نیاز است.

صاحب‌خبر -

آقای سیدمرتضی طباطبایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: پس از فراخوانی که اعلام کردیم خوشبختانه استقبال مردم بسیار عالی بود و ما باید از حضور پرشور مردم در این زمینه تشکر کنیم.
وی گفت: با توجه به پیش رو بودن زمستان، آلودگی هوا و گرانی بنزین رفت و آمد‌ها کمتر از زمان‌های دیگر است به ویژه در گروه‌های AB، A مثبت و در گروه‌های منفی هنوز نیازمند مشارکت مردم در اهدای خون هستیم.
آقای طباطبایی گفت: حضور پررنگ مردم به عنوان یک فرهنگ مردمی همواره برای ما نیاز و ضرورت است و امیدواریم مشارکت مردم در این باره ادامه دار باشد.
مدیرکل سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه بیمارانی هستند که نیاز آن‌ها به فرآورده‌های خونی همیشگی است نیز گفت: بیماران تالاسمی، آنمی‌ها و بیماران صعب العلاج همواره به خون و فرآورده‌های خونی احتیاج دارند.
وی در پایان گفت: روزانه بین هزار تا هزار و ۳۰۰ نفر نیاز است که به مراکز اهدای خون مراجعه کنند و اگر از این میزان مراجعات کمتر شود ما با مشکل مواجه می‌شویم.

نظر شما