شناسهٔ خبر: 36873385 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمام محورهای مواصلاتی استان باز است

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: هم اکنون تمام محور‌های ارتباطی استان باز و تردد در جریان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، دانش زندی گفت: برخی دیگر از گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان نیز در محور‌های اصلی از جمله سنندج به دهگلان و سنندج به مریوان شاهد مه رقیق بود.
 زندی با بیان اینکه هم اکنون تمام محور‌های ارتباطی استان باز و تردد در جریان است، افزود: بارش‌های روز گذشته و افت قابل ملاحظه دما موجب لغزندگی سطح جاده‌ها شده است.
زندی عنوان کرد: به علت بارش برف در محور‌های سقز به بانه محدوده گردنه خان، بانه به سردشت، دیواندره به بیجار و ایرانخواه به تکاب عملیات برف روبی و نمک پاشی از شب گذشته تا کنون توسط در این محور‌ها راهداران انجام شده است.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در این مدت ۱۸۲ راهدار با استفاده از ۱۱۵ دستگاه ماشین آلات، حدود ۹۷۶ کیلومتر از محور‌های ارتباطی و ۶۵ کیلومتر از مسیر‌های روستایی اولویت دار درگیر برف و سرما را نمک پاشی و برف روبی کرده اند.
زندی گفت: بارش برف و مه غلیظ در ارتفاعات امروز موجب کندی تردد در برخی از گردنه‌ها و محور‌های ارتباطی استان شد.
امروز وجود مه غلیظ در ۲ محور سقز به بانه و دیواندره به بیجار موجب کاهش دید افقی رانندگان تا عمق کمتر از ۵۰ متر شد و تردد در این مسیر‌ها را با کُندی مواجه کرد.
وی همچنین از برف روبی تمامی راه‌های روستایی شهرستان‌های بانه و دیواندره طی امروز خبر داد.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان هم گفت:از دیشب تا امروز هم به ۵۵۸ مسافر گرفتار در برف و کولاک در گردنه خان بانه و محور زرینه توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر امداد رسانی شد.
محمدباقرمحمدی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان افزود: ۶۰ نفر نیز از این افراد در پایگاه‌های امدادو نجات اسکان داده شدند.
موج بارشی از روز جمعه مناطق مختلف استان را در بر گرفته است

نظر شما