شناسهٔ خبر: 36872340 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ماجرای فسخ و قرارداد پر ابهام سرمربی بلژیکی

مثلث جنجالی قاضی زاده هاشمی، تاج و ویلموتس

از زمان حضور مارک ویلموتس در جایگاه سرمربی تیم ملی، تاکنون در مورد قرارداد او حاشیه‌های بسیاری شکل گرفته است و فدراسیون فوتبال هم ترجیح داده که در این زمینه سکوت کند. اما ۱۳ آذرماه سال جاری بود که سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس از رقم سنگین قرارداد ویلموتس خبرداد. او که در برنامه سلام صبح بخیر حضور یافته بود، در مورد مبلغ دستمزد سرمربی بلژیکی تیم ملی مدعی شد که بر اساس این قرارداد دستمزد سالیانه ویلموتس ودستیارانش رقمی در حدود ۳ میلیون یورو است.

صاحب‌خبر -
فرارو- در حالی که بحث فسخ و مبلغ قرارداد مارک ویلموتس سرمربی بلژیکی تیم ملی، به یکی از حاشیه‌های چند روز اخیر تبدیل شده است. حالا تاج رئیس فدارسیون فوتبال، درمقام پاسخگویی برآمده، اما نه تنها ماجرا را شفاف نکرده بلکه بر ابهام‌ها هم افزوده است. احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس نیز با افشای مبلغ قرارداد ویلموتس، از احضار رئیس فدارسیون فوتبال به مجلس برای پاسخگوئی به نمایندگان خبر داده است. تاج هم اعلام کرده که به مجلس نمی‌رود و همین امر باعث درگیری لفظی میان تاج و نمایندگان مجلس شده است.

به گزارش فرارو، بحث قرارداد مارک ویلموتس، همچنان پرابهام و غیر شفاف است. نه کسی دقیقاً خبر دارد که مبلغ قرار داد چقدر است؟! و نه کسی در مورد فسخ این قرارداد پاسخی شفاف می‌دهد. اما شایعه فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی پس از باخت ایران در برابر تیم عراق قوت گرفت. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال که در پاسخ به این موارد همیشه سکوت کرده، چند روز پیش برای گفتگو با ویلموتس به ترکیه سفر کرده بود. بالاخره بعد از این جلسه، رسانه ها از فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی خبر دادند.

اما یک روز پس از انتشار این خبر، سرمربی بلژیکی در توئیترش اعلام کرد که هنوز در این زمینه به توافقی دست پیدا نکرده‌اند. چند روز بعد تاج در برنامه ورزش و مردم حضور پیدا کرد و در مورد زمان فسخ قرار داد ویلموتس اظهار نظر جدیدی ارائه کرد و گفت که "سرمربی بلژیکی قبل از بازی عراق با ما قراردادش را فسخ کرد. "

البته رئیس فدارسیون فوتبال در انتهای این برنامه و در پاسخ به سوالی در مورد سرمربی آینده تیم ملی، حرف‌های قبلی خود را نقض کرد وگفت که "البته بعد بازی عراق، ویلموتس قرارداد تازه‌ای را درخواست کرد که ما بتوانیم به ایشان گارانتی پرداخت داشته باشیم. "

تاج اعلام کرد که "با توجه به اینکه هنوز قرارداد فدراسیون با ویلموتس فسخ نشده نمی‌تواند اطلاعاتی درباره انتخاب سرمربی جدید تیم ملی ارائه کند. چون این باعث می‌شود مشکلات حقوقی در فسخ قرارداد ایجاد شود و به نوعی ویلموتس فرصتی برای شکایت احتمالی پیدا کند. "
بیشتر بخوانید:

خط‌‌ و نشان ویلموتس برای فدراسیون فوتبال/ چالش‌های انتخاب برانکو


این اظهار نظر‌های متناقض رئیس فدارسیون فوتبال باعث شده تا همچنان بحث فسخ قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی، درابهام باقی بماند. این درحالی ست که کارشناسان فوتبال معتقدند که عدم حضور سرمربی تیم ملی و عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی، موجب باخت‌های پی در پی تیم ملی شده و صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ نیز روی لبه پرتگاه قرار گرفته است.

ابهام در مبلغ قرارداد ویلموتس

از زمان حضور مارک ویلموتس در جایگاه سرمربی تیم ملی، تاکنون در مورد قرارداد او حاشیه‌های بسیاری شکل گرفته است و فدراسیون فوتبال هم ترجیح داده که در این زمینه سکوت کند.

اما ۱۳ آذرماه سال جاری بود که سید احسان قاضی زاده هاشمی، نماینده مجلس از رقم سنگین قرارداد ویلموتس خبرداد. او که در برنامه سلام صبح بخیر حضور یافته بود، در مورد مبلغ دستمزد سرمربی بلژیکی تیم ملی مدعی شد که بر اساس این قرارداد دستمزد سالیانه ویلموتس ودستیارانش رقمی در حدود ۳ میلیون یورو است.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: "کی روش کار خود را در تیم ملی با ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار شروع کرد و با ۱ میلیون ۸۰۰ هزار دلار به پایان رساند. اما متاسفانه با مارک ویلموتس که مربی سرشناس تری نسبت به کارلوس کی روش نیست گران‌تر قرارداد بسته ایم. "

او همچنین مدعی شده که دلالان، ویلموتس را به تیم ملی دادند. قاضی زاده هاشمی گفته که نقش برخی از دلالان به خصوص ایرانی‌های مقیم هلند در حضور مارک ویلموتس در تیم ملی تاثیر گذار بوده است!

مهدی تاج نیز، در پاسخ به اظهارات قاضی زاده هاشمی گفت: "اینکه در برخی رسانه‌ها مطرح شده که قرارداد ویلموتس همراه با دستیارانش به ۳ میلیون یورو می‌رسد درست نیست و این دروغ است. "

اما رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه حرف هایش، دستمزد ۳ میلیون دلاری سرمربی بلژیکی ودستیارنش را تلویحاً تایید کرد و گفت که "اولا مبلغ قرارداد کی‌روش به اضافه کمک‌هایش سه میلیون دلار بود و اگر هم به ویلموتس همین مبلغ را داده باشیم که نداده‌ایم، افزایشی در این موضوع نداشته ایم. "

البته کفاشیان این ادعای تاج را رد کرده و گفته که بالاترین قرار دادی که ما با کی روش در طول این سال‌ها داشتیم دو میلیون دلار بوده است.

پس از اظهار نظر جنجالی مهدی تاج، احسان قاضی زاده هاشمی از احضار رئیس فدارسیون فوتبال به مجلس برای پاسخ و شفاف سازی قرارداد سرمربی بلژیکی خبر داد.

جنجال نمایندگان با تاج بر سر پاسخگویی به مجلس

مهدی تاج که علاقه خاصی به ادامه جنجال داشت. در پاسخ به احضارش به مجلس گفت که "در مجلس شورای اسلامی حاضر نخواهد شد و اگر نمایندگان مجلس می‌خواهند توضیحات او را بشنوند از طریق تلویزیون هم می‌توانند اطلاعات لازم را دریافت کنند. "

همین حرف‌ها کافی بود تا آتش اختلاف‌ها شعله ور‌تر شود. پس از جنجال آفرینی دوباره مهدی تاج، قاضی زاده هاشمی هم به او پاسخی تهدیدآمیز داد و گفت که "طبق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر همه امور نظارت دارند. ما براساس وظیفه نظارتی خود وزیر ورزش و جوانان را به مجلس شورای اسلامی فرا می‌خوانیم تا توضیحاتی درباره‌ی قرارداد سرمربی تیم مربی ارائه کند. "

این نماینده مجلس افزود: "البته وزیر ورزش باید قرارداد اصلی سرمربی تیم ملی که به زبان فرانسه و یا انگلیسی نوشته شده را با خود به مجلس شورای اسلامی بیاورد. حال اگر آقای تاج دوست داشت می‌تواند همراه آقای وزیر به مجلس بیاید. اگر هم دوست نداشت نیایند ما براساس رای اعتمادی که به وزیر ورزش داده‌ایم از او درباره قرارداد سرمربی تیم ملی توضیح می‌خواهیم. "

البته واکنش به اظهارات مهدی تاج تنها به قاضی زاده هاشمی ختم نشد و طیبه سیاوشی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در صفحه توئیترش نسبت به عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

رئیس کمیته ورزش و زنان کمیسیون فرهنگی مجلس در توئیترش نوشت: "رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید به مجلس نخواهد آمد! قبلاً هم نمی‌خواست بیاید، اما آمد، در کمیته ورزش و زنان کمیسیون فرهنگی نشست و گزارش داد. به هر حال، وزارت ورزش، مسئول اصلی گردنکشی‌های این فدراسیون در مقابل قانون و اسراف در بودجه عمومی است. "

یوسف نژاد عضو هئیت رییسه مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به قرارداد میلیون یورویی ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران، گفت: "تاج باید به مجلس بیاید و درباره قرارداد ویلموتس پاسخگو باشد. "

با این حال هنوز اطلاعات دقیقی از مبلغ و فسخ قرارداد ویلموتس ارائه نشده است و باید نشست ودید که آیا وزیر ورزش و جوانان با حضور در مجلس به این ابهامات پاسخ خواهد داد؟ یا خیر!

نظر شما