شناسهٔ خبر: 36872091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

برنامه مجلس برای اخذ مالیات از سود بیمه عمر و وام‌های پرداختی بیمه‌ها

یک نماینده مجلس گفت: جزییات معافیت مالیاتی صنعت بیمه فردا در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی خواهد شد.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ معصومه آقاپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در رابطه با آخرین وضعیت بررسی معافیت مالیاتی بیمه‌ها در مجلس گفت: در رابطه با مالیات بر ارزش افزوده بیمه‌های عمر، مجلس در نظر دارد که از کارمزد بیمه‌های عمر مبلغ 9درصد مالیات بر ارزش افزوده کسر شود و نه از کل مبلغ آن.

وی افزود: اگر از کل مبلغ این بیمه‌ها مالیات کسر شود همه نمایندگی‌های بیمه متضرر خواهند شد و بیمه عمر ماهیت خود را از دست خواهد داد و انگیزه‌ای برای خرید آن وجود نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: دومین مورد در خصوص بیمه‌ها، اخذ مالیات وام‌های پرداختی بیمه‌ها به کارکنان و نمایندگی‌هایشان است که از سود آن هم باید 9درصد مالیات بر ارزش افزوده کسر شود.

آقاپور تاکید کرد: سومین مورد در رابطه با کارگزاری‌های آنلاین است که باید حتما برای آن تمهیداتی دیده شود زیرا اگر این بیمه‌های آنلاین اجرایی شوند نمایندگی‌ها جایگاه خود را از دست خواهند داد در نتیجه باید در اعطای مجوز به این کارگزاری‌ها دقت کافی در نظر گرفته شود.

بنابر گفته آقاپور این موارد روز دوشنبه در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، رییس بیمه مرکزی پیش از این از معافیت مالیاتی بیمه‌های درمان و عمر خبر داده بود و گفته بود که بیمه مرکزی به دنبال معافیت مالیاتی کامل صنعت بیمه است.

این در حالیست که رییس سازمان امور مالیاتی تاکید کرده بود که بیمه‌های عمر و درمان صددرصد مشمول مالیات خواهند شد.

نظر شما