شناسهٔ خبر: 36872063 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

مرگ ۱۱ هزار نفر در تصادفات رانندگی طی ۷ ماه اخیر

مشاور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل انجمن خیرین راه‌و ترابری خبر داد که تنها در مهرماه امسال ۱۵ درصد آمار تصادفات رانندگی نسبت به مهرماه سال گذشته افزایش یافته و گفت: ۱۱ هزار نفر در این ۷ ماه جان خود را بر اثر تصادفات از دست داده‌اند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

«سید حسین میرشفیع » گفت: آمار تصادفات رانندگی در کشور رو به افزایش است و گفت: تعداد کشته‌های سوانح رانندگی به ۱۷ هزار نفر در سال رسیده است و بیش از ۳۷۰ هزار مجروح سوانح رانندگی در سال به جای می‌ماند.

وی خبر داد که در ۷ ماهه نخست امسال ۱۱ هزار نفر در تصادفات ر انندگی جان خود را از دست دادند و گفت: در همین مدت ۲۲۸ هزار مجروح از تصادفات جاده‌ای به جای مانده است.

به گفته میرشفیع در مهرماه امسال ۱۵ درصد افزایش تلفات رانندگی نسبت به مهرماه سال گذشته داشتیم.

مشاور وزیر راه و مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری تاکید کرد که دیگر امکانات دولتی کفاف اقدامات اصولی برای کاهش تلفات و سوانح رانندگی را نمی دهد و گفت: تاکید وزیر راه استفاده از ظرفیت خیرین برای راهسازی و افزایش ایمنی راهها در کشور است.

وی مطالبه‌گری غیر سیاسی از دستگاههای مسئول و مربوط به ایمنی نظیر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده ای را یکی دیگر از راهها برای کاهش سوانح دانست.

میرشفیع خبر داد که ۱۵۰۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که تلاش انجمن خیرین راه‌و ترابری استفاده از ظرفیت محلی برای کاهش این نقاط و ایمنی راهها به خصوص در روستاها است.

میرشفیع اضافه کرد: متاسفانه تلفات رانندگی در راههای روستایی از ۱۰ درصد به ۱۳ درصد رسیده است که یکی از دلایل ان افزایش طول راه‌های آسفالته روستایی از ۷۰ هزار کیلومتر به بیش از ۱۱۰ هزار کیلومتر است.

وی افزایش تورهای بوم‌گردی و افزایش تعداد خودروهای شخصی روستاییان را نیز در افزایش تصادفات در راههای روستایی تاثیر گذار دانست و گفت: تعداد کشته های روستایی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان از میانگین کشتهها در راههای برون شهری روستایی بیشتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما