شناسهٔ خبر: 36871494 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار هواشناسی

بارش شدید باران در خراسان جنوبی

خبرگزاری صداوسیما

هواشناسی استان برای بارش باران همراه با رعد و برق اخطاریه جوی صادر کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان گفت: براساس این اخطاریه، فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در استان آغاز می شود که سبب وزش باد شدید، گرد و خاک، بارش شدید باران همراه با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ و برف در ارتفاعات و کاهش دید افقی دراثر تشکیل پدیده مه خواهد شد.
نخعی با بیان اینکه عمده تمرکز بارشها در مناطق شمال غرب و جنوب استان بویژه شهرستانهای سرایان، فردوس، نهبندان، خوسف و احتمالا بیرجند پیش بینی می شود، افزود: این بارشها ممکن است سبب لغزندگی سطح جاده ها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی بویژه در سرایان، فردوس و نهبندان شود.
وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا فردا در استان فعالیت دارد، گفت:  برای پیشگیری از خسارت و حوادث احتمالی در این مدت، اجتناب از سفر‌های غیر ضرور،-پرهیز از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه ها‌ی فصلی ، خودداری از چرای دام و جمع آوری باقیمانده‌ی محصولات کشاورزی توصیه می شود.
بنابه گفته رئیس گروه پیش بینی  و صدور پیش آگاهیهای جوی هواشناسی استان دمای هوا نیز از فردا روند کاهشی خواهد داشت.

در شبانه روز گذشته سربیشه با حداقل دمای صفر درجه سانتیگراد سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای 24 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بود.
تغییرات دمایی مرکز استان هم دراین مدت بین 5 و 19 درجه سانتیگراد گزارش شد.

نظر شما