شناسهٔ خبر: 36870960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسوولان شیوه رفتار با مردم را تغییر دهند/ حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات سرنوشت ساز است

فرماندار اسلامشهر گفت: مردم با دو موضوع عدم اجرای عدالت و عدم اعتماد به برخی رسانه‌ها و تریبون‌های داخلی مشکل دارند؛ با جلب رضایت مردم و اعتماد سازی باید شیوه‌ی رفتار با مردم را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، مسعود مرسلپور فرماندار شهرستان اسلامشهر، در نشستی با خبرنگاران که در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در جامعه و حکومت اسلامی که بر اساس دموکراسی و مردم سالاری دینی اداره می‌شود، مردم تصمیم گیرنده اصلی هستند.

مرسلپور با تحلیلی از وضعیت کشور و منطقه، بیان کرد: در طول دوران جنگ نظامی و زمان بمباران هوایی دشمن، انتخابات در کشور ما با حضور پرشکوه مردم برگزار شد و در سال جاری که گرفتار جنگ تمام عیار اقتصادی و امنیتی هستیم، بنابر فرامین مقام معظم رهبری، با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، در صحنه مقابله با دشمن ایستاده و بر مشکلات و دشمنان این سرزمین چیره خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در جنگ نظامی در مقابل قرار داشت و دیده می‌شد، افزود: در جنگ‌های نیابتی اقتصادی و امنیتی، دشمن ناشناخته است ولی با هوشیاری و آگاهی و بصیرت مردم ولایتمدار و انقلابی، می‌توان بر توطئه‌های دشمنان غالب شد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به علل بروز برخی از مسائل در روزهای اخیر در کشور، تاکید کرد: عدم اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی به مردم از سوی مسوولین و رسانه‌ها و عدم استفاده از افراد سرشناس و با نفوذ، روشنفکران احزاب و گروه‌ها و جناح‌ها برای ارتقای دانش و اطلاعات افراد مختلف جامعه، از جمله موارد بروز و ظهور حوادث اخیر در کشور می‌توان نام برد.

وی با تاکید بر اهمیت برگزاری انتخابات پرشور و سالم، افزود: در بحث برگزاری انتخابات، بر اساس قانون به ما ربطی ندارد که چه کسی رای می‌آورد، آنچه که فردای انتخابات برای ما اهمیت دارد، این است که حضور گسترده و باشکوه مردم در شرایط فعلی کشور، در پای صندوق‌های اخذ رای و مشارکت حداکثری مردم در تعیین سرنوشت کشور است؛ حضور حداکثری مردم نشان از مشروعیت و مقبولیت نظام و تایید آن از سوی آنها است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر با تاکید بر اهمیت ایجاد وحدت در جامعه، بیان کرد: در شرایط فعلی کشور باید از تخریب یکدیگر پرهیز شود؛ در نظام دینی و نظام مبتنی بر ایدئولوژی سیاسی، تخریب دیگران و اهانت به افراد، باعث ضربه زدن به نظام و زیان به کشور می‌شود و اغتشاشات اخیر نتیجه بروز این تخریب‌ها در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فتنه‌ها نخوابیده است، گفت: برخی از مشکلاتی که در جامعه به وجود می‌آید، نتیجه بعضی از سخنان و اختلافات بین مسوولین است؛ وحدت میان مسوولین و مردم‌، نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان و معاندین را خنثی می‌کند.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: کشور ما از اختلافات بین افراد، آسیب‌های زیادی دیده، امروز برخی از رفتارها و ناهنجاری‌ها، ناشی از وجود اختلافات بین احزاب و گروه‌ها و اشخاص مختلف در جامعه است، در حالی که کشور باید با افکار و سلایق مختلف مدیریتی، اداره و مدیریت شود.

وی با تاکید بر اهمیت تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: در حال حاضر نیاز است با مردم گفت‌وگو کنیم؛ متاسفانه گاهی اوقات بر خلاف ادعاهایی که وجود دارد عمل می‌شود، اگر هوشیاری، درایت، مدیریت و تدابیر مقام معظم رهبری نبود شاهد اتفاقات و حوادث ناگوار در کشور بودیم، نباید قیم مآبانه عمل کنیم.

 این مقام مسوول با اشاره به اینکه عده‌ای درصدد هستند تا انتخابات را کمرنگ جلوه دهند، اذعان کرد: همه ما به نوعی به نظام وابستگی داریم و با این نظام زنده هستیم؛ آمریکایی‌ها و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اول با مردم ما مشکل دارند که چرا حامی نظام هستند، تحریم دارو برای بیماران نیازمند دشمنی با نظام نیست بلکه دشمنی با مردم ایران است.

وی افزود :در هر نظام حکومتی، فساد هم وجود دارد و نظام حکومتی ما هم مدینه فاضله نیست، مشکلاتی دارد؛ این درگیری‌ها و بحران‌های فردی که در جامعه به وجود می‌آید، ناشی از نزاع‌های حزبی و گروهی است، برای پیشرفت، توسعه و اصلاح جامعه باید از ضعف‌ها انتقاد کرد، نه اینکه به افراد تهمت اهانت زده شود؛ انتقاد سازنده باعث رفع مشکلات و تغییر رویکرد در رفتارها می‌شود.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های ستاد انتخابات شهرستان اسلامشهر، بیان کرد: گفت‌وگو با مردم و روشنگری، مهمترین تمهید انتخابات است؛ باید در جامعه با فساد مبارزه کرد، اما توجه به این نکته مهم است که چطور این فساد به تصویر کشیده شود؛ اگر در کشور جریان مبارزه با فساد، عدالت محور باشد و برخورد شود، برای مردم خوشایند است.

وی با اشاره به اینکه مردم از برخی بی‌توجهی‌ها ناراضی هستند، گفت: مردم با دو موضوع عدم اجرای عدالت در همه بخش‌های حاکمیت و عدم اعتماد به برخی رسانه‌ها و تریبون‌های داخلی مشکل دارند؛ با جلب رضایت مردم و اعتماد سازی باید شیوه‌ی رفتار با مردم را تغییر داد. 

مرسلپور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: در بحث احداث مترو تلاش‌های بسیاری شده و بر اساس آنچه که شورای ترافیک استان و کشور تایید کرده، پروژه مترو اسلامشهر قطعاً به صورت انتقالی و متصل به خط ۳ مترو تهران احداث و راه‌اندازی خواهد شد.
 

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/الف۳۰/

نظر شما