شناسهٔ خبر: 36870744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برآورد سهم اعتبارات ورزش در لایحه بودجه ۹۹

تهران- ایرنا- مجموع بودجه وزارت ورزش و جوانان در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۹ در بخش جاری و عمرانی معادل یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، کمیته ملی المپیک ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و کمیته ملی پارا المپیک ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

رییس جمهوری روز یکشنبه لایحه بودجه سال ۹۹ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. بر اساس این لایحه، بودجه جاری وزارت ورزش در سال ۹۹ معادل ۸۷۰ میلیارد و ۳۸۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و بودجه عمرانی  معادل ۵۸۱ میلیارد و ۲۸۴ میلیون تومان برآورد شده که جمعا یک هزار و ۴۵۱ میلیارد و ۶۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی سهم وزارت ورزش و جوانان در بخش جاری و عمرانی است.

همچنین بودجه امسال وزارت وزارت ورزش و جوانان یک هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بودجه جاری کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ معادل ۱۲۷ میلیارد تومان و بودجه عمرانی این کمیته ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که در مجموع بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک سال ۹۹ معادل ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد شود.

بودجه کمیته ملی پارا المپیک هم بر اساس لایحه پیشنهادی دولت در بخش جاری معادل ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و در بخش عمرانی معادل ۱۰۰ میلیون تومان برآورد شده است که در مجموع معادل ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است. بودجه جاری این کمیته طی امسال بر اساس قانون بودجه ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی در بخش جاری و عمرانی است.

بر اساس ماده ۲۱۶ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، این لایحه پس از توزیع بین نمایندگان مجلس، ۱۰ روز فرصت دارند که پیشنهادها خود را به کمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه کنند.
کمیسیون‌های تخصصی هم موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند و این کمیسیون حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.

مهلت رسیدگی کمیسیون تلفیق حداکثر تا ۱۵ روز با موافقت هیات رئیسه مجلس قابل تمدید است.

نظر شما