شناسهٔ خبر: 36870666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنور انتخابات در مهاباد با حضور چهار نماینده ادوار گذشته داغ‌ شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: با ثبتنام چهار نفر از نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، فضای این شهرستان به طور کامل رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت.

صاحب‌خبر -

ایرج شجاعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، ۳۳ داوطلب در این شهرستان نام‌نویسی کردند که از این تعداد، چهار نفر از نمایندگان ادوار گذشته هستند.

وی اضافه کرد: از بین داوطلبان انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان، چهار نفر دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۲ نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بقیه دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند.

وی با بیان اینکه از مجموع داوطلبان در مهاباد تنها یک زن دیده می‌شود، افزود: جوان‌ترین داوطلب ۳۱ سال سن دارد و مسن‌ترین داوطلب نیز دارای ۶۶ سال سن است که از طیف‌های مختلف جامعه شامل اعضای هیات علمی دانشگاه، روسای ادارات و دستگاهای اجرایی مختلف این شهرستان هستند.

وی با اشاره به کاهش ۲۸ درصدی تعداد داوطلبان انتخابات در مهاباد نسبت به دوره قبل  گفت: در دوره دهم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان ۴۶ نفر ثبت‌نام کرده بودند که در این دوره  تعداد داوطلبان ۱۳ نفر کاهش پیدا کرده است.

«شجاعی»، گفت: تعداد داوطلبان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی در مهاباد نیز ۱۲ نفر بود که در مقایسه با دوره یازدهم این تعداد، ۲۱ نفر افزایش داشته است.  

وی با اشاره به اینکه مهاباد جزء نخستین شهرستان‌هایی بود که اعضای هیات‌ اجرایی را به هیات نظارت استان معرفی کرد، افزود: هشت عضو از معتمدان همراه با سه عضو اداری شامل فرماندار، دادستان و رییس اداره ثبت احوال شهرستان در مجموع ۱۱ عضو هیات اجرایی انتخابات مهاباد را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: اعضای هیات‌ اجرایی پس از بررسی صلاحیت داوطلبان توسط مراجع چهارگانه به مدت ۶ روز صلاحیت داوطلبان را بررسی کرده و نتایج بررسی را به هیات اجرایی استان و داوطلبان اعلام می‌کنند که طبق قانون حق اعتراض برای داوطلبان محفوظ است.

فرماندار مهاباد افزود: این شهرستان دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین شده‌است.

وی اظهار داشت: تمامی تهمیدات و زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری در این شهرستان فراهم شده و مراحل انتخابات همزمان با سراسر کشور در مهاباد نیز روزشمار خود را طی می‌کند.

ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه با ثبت‌نام ۵۲۲ نفر در ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان‌غربی به پایان رسید. 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۷۵ روز دیگر و در روز ۲ اسفند امسال برگزار می‌شود و ۱۲ نماینده، کرسی‌های وکالت مردم آذربایجان‌غربی را برای چهار سال آینده در اختیار می‌گیرند.

نظر شما