شناسهٔ خبر: 36870656 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

روحانی: شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت می‌کنیم که نیاز به خارج نداشته باشیم

ایتنا - حسن روحانی رییس جمهور برخلاف ادعاهای گذشته‌اش، تاکید کرد که شبکه ملی اطلاعات می‌تواند جایگزین شبکه جهانی اینترنت گردد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور روز یکشنبه هنگام تقدیم لایحه بودجه سال 1399 کشور به مجلس شورای اسلامی در جمع نمایندگان با بیان اینکه بودجه سال آتی، بودجه استقامت و مقابله با تحریم خواهد بود، گفت: دشمنان در طرح شکست اقتصاد ایران اسلامی ناکام مانده اند و دولت طبق خواست مردم و مجلس در اقتصاد کلان گامهای قابل ملاحظه ای برداشته و کشور در مسیر توسعه و رونق است.  

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی در بخشی از سخنان خود در پارلمان با بیان اینکه مبنای بودجه ما همچنان بر مبنای «فشار حداکثری و ادامه تحریم آمریکا»ست، تاکید کرد: این به آن معنا نیست که دولت قدم دیگری برندارد اما به هرحال بر این مبنا بودجه 99 را طراحی و اجرا کردیم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به ارقامی از بودجه و ویژگی‌های آن، تقویت حوزه‌های بهداشت و درمان، محیط زیست، کشاورزی، آب، برق، ارتباطات و پهنای باند را از اصول سیاست‌های دولت عنوان کرد و افزود: از آغاز دولت یازدهم  قدرت پهنای باند تقریبا 20 برابر شده است و این روند را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را آنچنان تقویت کنیم که مردم برای رفع نیازمندی‌های خود نیازی به خارج نداشته باشند.

رئیس جمهور تاکید کرد: «اخیرا مقام معظم رهبری نیز دستوری در این زمینه دادند که انشاءالله در شورای عالی فضای مجازی آن را دنبال می‌کنیم و مردم ما شرایط بهتری را در این حوزه لمس خواهند کرد.»

به گزارش ایتنا، این سخنان رییس جمهور در حالی است که وی پیش‌تر و بارها(به ویژه در سخنان انتخاباتی) مخالفت خود با قطع و اختلال اینترنت، و حتی فیلتر شدن تلگرام را مدام تکرار کرده بود.

  در این باره بخوانید:
  -  روحانی: فیلترینگ از زمان پهلوی اول شروع شد!
  -  روحانی: دوره فیلتر کردن سایت یا حذف دیش‌ها گذشته است

 
 

نظر شما