شناسهٔ خبر: 36870644 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

برای خرید مبل اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه یکی از نیازهای مهم ادارات و شرکت ها تهیه مبلمان اداری است.وقتی که شما مبل اداری مناسبی در دفتر شرکت یا موسسه و آموزشگاه و به‌طورکلی دفتر کسب و کار خود استفاده می کنید، تصوری که مراجعه کنندگان شما از فعالیت شما خواهند داشت یک تصور کاملاً حرفه‌ای و قابل قبول است.

صاحب‌خبر -

ارتباط تجهیزات اداری و مبلمان با سلامتی کارمندان

خرید مبل اداری از آنجایی که با بحث سلامتی کارمندان شما در ارتباط است یک مسئولیت حساس به حساب می آید.

تردیدی نیست که اگر شما از کالاهای غیر استاندارد استفاده کنید ممکن است موجب آسیب دیدن سلامتی کارمندان و پرسنل شما که از مبلمان اداری مستقر در دفتر یا محل کارتان استفاده می کنند این مسئله در ظاهر شاید چندان مهم به نظر نرسد اما توجه به آن خالی از لطف نیست.

 

 

چه کسی را باید محور خرید مبلمان اداری کنید؟

اگر شما قصد دارید یکی از کارمندان تان را مامور کنید تا مبلمان اداری مورد نیازتان را تهیه کند، به شما پیشنهاد می کنیم با حوصله ترین آنها را مامور این کار کنید.

 چرا که خرید مبل های اداری و بررسی انواع مختلف که در بازار وجود دارد، اگر نگوییم کار طاقت فرسایی است، بدون شک کار حساس و خسته کننده خواهد بود.

 

انتخاب مبل، فایل، کتابخانه وتجهیزات اداری کار آسانی نیست

شما باید به فروشگاه های مختلف سر بزنید نمونه های مختلف را از نزدیک ببینید. کالاها را درست از نظر ظاهر بررسی کنید، به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آنها دقت کنید و در نهایت بعد از فراز و نشیب و فراوان و حضور در فروشگاه‌های مختلف و احیاناً انبارهای آنها، اگر خوش شانس باشید و فروشندگان درستکاری بر سر راه شما قرار گرفته باشند، کالای متناسب با نیازتان را تهیه کنید.

 

توجه به مواد اولیه تولید کالاها

 یکی از توصیه های بسیار مهم که باید همواره با آن توجه داشته باشید این است که وقتی نمونه کالایی را می بینید و از کم و کیف فنی و احیاناً کیفیت مواد اولیه آن مطلع می شوید خوب است در هنگام تحویل نیز به همین نکته توجه داشته باشید.

در برخی موارد مشاهده شده است که کالایی با یک کیفیت مشخص به خریدار نشان داده می شود اما در هنگام تحویل کالای متفاوت با آن چیزی که نشان داده شده به خریدار تحویل می شود.

 این مسئله با این که نمونه بارز کلاهبرداری است اما شما برای آنکه از متضرر شدن خودتان جلوگیری کنید باید به آن توجه کافی داشته باشید.

 

نکاتی که اگر دقت هم بکنید متوجه نمی شوید

 در این میان مسئله مهمی وجود دارد که به هیچ وجه با توجه شما قابل پوشش دادن نیست!

 در ادامه به این مسئله مهم توجه کنید و از توصیه های مهمی که به شما ارائه می‌کنیم برای خرید ایده آل بهره بگیرید.

فرض کنیم کالایی که شما خریده اید مثلاً مبل های اداری که دارای یک رویه میانی هستند. به این معنی که پس از شکافتن کفپوشهای یک مبل متوجه فنر های استفاده شده در بین آن می شوید. شما در زمانی که این کالا را دیده اید، یعنی در نمایشگاه فروش یک نمونه باز شده آن را مشاهده کرده اید و فروشنده به شما توضیحاتی مبنی بر استفاده فنرهای فلزی در کفپوشهای مبل ارائه کرده است.

حال چگونه کالای کامل شده که اجزا و قطعات داخلی آن به هیچ وجه قابل مشاهده کردن نیست را باید چک کنید؟!

آیا امکان اینکه مبل را بشکافید برای شما وجود دارد؟! مطمئناً نه!

 چرا که اگر این کار را بکنید کالای شما دست خورده می‌شود و از ارزش آن کاسته خواهد شد.

 

چه کنیم که فریب فروشندگان کلاهبردار را نخوریم

 تنها چیزی که می تواند از چنین کلاهبرداری ها یا سوء استفاده های جلوگیری کند این است که از یک فروشگاه مقابل اعتماد که اصول انصاف و فروش صادقانه آن را رعایت می‌کند خرید کنید.

جایی که شناخته شده باشد و سابقه مثبت آنجا نشانگر حسن فروش آن باشد یعنی حقوق مشتری و مسائلی نظیر آن را رعایت کند.

 

نکته بسیار مهم دیگری که در هنگام خرید مبل های اداری باید به آن توجه داشته باشید این است که از نظر ارگونومیک بودن کالای که تهیه می کنید استاندارد باشد.

همانطور که همه می دانیم کارمندان ادارات سازمان‌ها دفاتر خصوصی موسسات ساعت های بسیار زیادی را پشت میز و مبل نشسته اند.

 

مبل های ارگونومیک اداری گزینه قابل قبول برای استفاده شما

کارمندان شما بیشترین زمان را در پشت میز و صندلی یا مبلمان محل کار خود طی می کنند آنها زمان زیادی را در این حالت نشسته اند چنانچه محصولی که استفاده میکنند از نظر ارگونومیک استاندارد نباشد به سلامت آنها آسیب جدی وارد خواهد شد.

مباحثی مثل محافظت از کمر قابلیت تنظیم باید در هنگام خرید مبلمان اداری مورد توجه قرار گیرد.

 

 

بدون خرید کتابخانه دکوراسیون شما کامل نیست

امروزه در دکوراسیون های اداری و دفاتر مختلف کتابخانه به عنوان بخشی جدا نشدنی از دکوراسیون این مکان ها همیشه حائز اهمیت بوده و هست شما با مستقر کردن یک کتابخانه زیبا و جذاب نه تنها اقدامی فرهنگی را در محل کار خود به یا می کنید بلکه دکوراسیون محل کارتان را زیبایی دو چندانی می‌بخشید.

کتابخانه ای که در آن کتاب های مرتبط با موضوع فعالیت شما وجود دارد می‌تواند از نظر اطلاعات فنی که کارمندان تان می بایست داشته باشند نیز به شما کمک کند مطمئناً وقتی که کتاب های  معتبر و مناسب به عنوان منابع قابل استناد در یک دفتر یا محل کار وجود داشته باشد و دم دست بودن آن باعث می‌شود کارمندان نسبت به مطالعه آنها تشویق شده و این مسئله به فعالیت شما سود می رساند.

 

مواد اولیه تولید کتابخانه و دکوراسیون مربوطه

 کتابخانه هایی که در بازار ارائه می‌شود معمولاً از مواد اولیه چوب در آن ها استفاده می شود شما برای خرید کتابخانه گزینه های متعددی در اختیار دارید به نظر می‌رسد برای تهیه این کالا در نظر داشتن به مسائلی همچون رنگ دکوراسیون یا برندتان می تواند تعیین کننده باشد بسته به اینکه کتابخانه را در چه قسمتی می خواهید مورد استفاده قرار دهید باید به نکاتی دیگر هم توجه کنید.

 

استفاده از کتابخانه در فضای باز

 به عنوان مثال اگر قرار است کتابخانه در یک فضای باز و محیطی که مراجعه کنندگان و ارباب رجوع به آن به راحتی دسترسی دارند مستقر شود خوب است یک کتابخانه که دارای قفل و درب است انتخاب کنید تا بتوانید از کتاب ها به خوبی مراقبت کنید این مراقبت ها بسته به نوع فعالیتی که شما دارید می تواند متغیر باشد.

 

خرید فایل فلزی یک ضرورت اداری و امنیتی

یکی از مسائل بسیار مهم در خرید تجهیزات اداری کارکرد حفاظتی و امنیتی آنهاست. به عنوان مثال در خرید کالایی مثل خرید فایل فلزی ما انتظار داریم این محصول بتواند از اسناد مدارک و آنچه که قابل اهمیت است برای ما نگه داری کند.

 در بسیاری از دفاتر اسناد و مدارکی وجود دارد که چنانچه از آنها مراقبت لازم را به اندازه کافی صورت نگیرد می تواند برای شما دردسر ساز شود.

 

بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله را هنگام خرید کتابخانه ،فایل فلزی یا مبلمان مدنظر قرار دهید

 این مسئله از آنجا اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند که ما بخواهیم به مسائلی همچون سیل زلزله و بلایای طبیعی توجه کنیم.

 چندی پیش در بسیاری از شهرهای کشورمان ایران شاهد سرازیر شدن سیل بودیم، بسیاری از ادارات مدارس سازمان ها شرکت ها و جاهایی که با اسناد و مدارک در ارتباط هستند آسیب های فراوانی را در ساختار و روند اداری و کاری خود شاهد بودند.

مطمئنا در یک اداره که از فایل های فلزی مستحکم و مقاوم در مقابل سیل و زلزله استفاده کرده است تاثیر کمتری را نسبت به سایر جاهایی که از کالاهای چوبی که استحکام مناسبی ندارند دریافت کرده اند.

 

امنیت فایل های فلزی بسیار بیشتر از نمونه های دیگر است

فایل فلزی از آنجایی که قابل قفل شدن است و این قفل و بست درجه امنیت بالاتری دارد می تواند گزینه مناسبی برای نگهداری اسناد و مدارک و  پرونده ها و سایر وسایلی که باید به خوبی از آنها نگهداری شود باشند.

 در یک جمع بندی کلی می توان به نکاتی اشاره کرد که توجه به آنها در نهایت خرید رضایت‌بخشی برای شما رقم خواهد زد.

نخست این که از یک فروشگاه با تجربه و با سابقه که از پیشینه شناخته شده تری برخوردار است خرید کنید. جایی که فرای از تبلیغات ظاهری عملاً و به طور واقعی به دنبال ارائه خدمات به مشتریان خود است و همواره می کوشد تا خدمات رضایت بخشی به خریداران و مشتریان خود ارائه کند.

این مسئله از جهات مختلف می تواند برای شما سودمند باشد چرا که در بسیاری از موارد شما اگر نظارت و دقت خوبی هم بر روند خرید داشته باشید باز هم بعضی از مسائل از دید شما پنهان است و نمی توانید روی آن نظارتی اعمال کنید.

 

اهمیت خرید کالاهایی مثل مبلمان اداری، فایل فلزی و کتابخانه

توجه شما به اصول فنی و مسائلی که به سلامت کارمندان تان مربوط می شود در خرید انواع مبل اداری اهمیت زیادی دارد و همچنین دقت به مسائل امنیتی در خرید فایل فلزی بارزترین نکته در خرید این کالا است در هنگام خرید کتابخانه نیز توجه به دکوراسیون و طرح و رنگ آن می تواند این اقدام زیبا و قابل تحسین را زیبایی دو چندان ببخشد.

تردیدی نیست که استفاده از این کالاها یعنی انواع کتابخانه و نیز انواع مبلمان های اداری و همچنین فایل های فلزی می تواند در توسعه اهداف اداری و سازمانی شما کمک قابل توجهی می باشد که شما با بهره گیری مثبت از آن به فعالیت های خودتان به سمت سوی بهتر و موفقیت آمیز تر ببخشید.

 

مراجعه به فروشگاه معتبر تنها راه خرید ایده آل

عنوان توصیه نهایی می توانیم به شما گوشزد کنیم که حتما از فروشگاه خرید کنید که به شما امکان تعویض و خدمات پس از فروش ارائه کند تا در صورت هرگونه مشکل این امکان برای شما فراهم باشد که کالا را به فروشنده پس داده و یا تعویض کنید.

توجه به این مسئله با توجه به امکان اشتباه در محاسبات می تواند حائز اهمیت باشد و از ضرر و زیان احتمالی شما جلوگیری کند.

 

 

منبع : ویرلن

 

نظر شما