شناسهٔ خبر: 36870587 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیدار محمود عباس با نماینده چین در روند صلح خاورمیانه

71610

محمود عباس در دیدار با نماینده چین در روند صلح خاورمیانه، وی را در جریان آخرین تحولات فلسطین و تلاش‌ها برای آماده سازی برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با "ژای جوآن"، نماینده چین در روند صلح خاورمیانه در رام‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمود عباس در این دیدار اظهار کرد، تداوم سهل انگاری اسرائیل در عمل به تعهداتش طبق توافقنامه‌های امضا شده، پافشاری در سیاست شهرک‌سازی، بازداشت و تخریب منازل فلسطینی‌ها و پیشبرد طرح یهودی‌سازی قدس و هتک حرمت به مقدسات اسلامی و مسیحی، تمامی فرصت‌های دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه بر اساس قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی برای پایان دادن به اشغال و تشکیل کشور مستقل فلسطینی را از بین می‌برد.

وی در ادامه بر اهمیت نقش چین در روند سیاسی فلسطین و به‌ویژه در سایه از بین رفتن نقش دولت آمریکا به عنوان یک میانجی بی‌طرف تأکید کرد.

در مقابل "جوآن" نیز بر موضع ثابت کشورش در قبال حمایت از حقوق فلسطین و در رأس آن تشکیل کشور فلسطین به مرکزیت قدس شرقی طبق قطعنامه‌های بین‌المللی و قانونی تأکید کرد.

نماینده چین در روند صلح خاورمیانه در ادامه همچنین بر حمایت همیشگی چین از روند سیاسی بر اساس راه حل دو کشوری و پایان اشغالگری اسرائیل و همچنین حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت‌شان تأکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما