شناسهٔ خبر: 36870440 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

لزوم چاره اندیشی برای؛

روند افزایشی فوتی های ترافیکی استان مرکزی

کنترل روند رو به افزایش تعداد تلفات حوادث ترافیکی استان مرکزی در سال های اخیر نیازمند فرهنگ‌سازی، به توسعه زیرساخت‌ها، تشدید نظارت‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ در نشست هماهنگی سومین دوره مجامع سلامت استان در خصوص راهکارهای کاهش حوادث و سوانح رانندگی بحث و تبادل نظر شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در این نشست گفت: آمار بالای حوادث ترافیکی و شمار جان‌باختگان تصادف‌های جاده‌ای و درون‌شهری در استان قابل قبول نیست و باید برای کاهش آن برنامه‌ اثربخش داشت.

اکرمی افزود: مسایل و مشکلات ترافیکی استان باید به صورت کارشناسی در کارگروه سلامت استان بررسی و تصمیمات کاربردی در این راستا در مرحله عمل قرار گیرد.

او با تاکید بر اینکه کارگروه سلامت استان با هدف کنترل حوادث ترافیکی و کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای باید راهبری شود گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی اصلی‌ترین دلیل بروز تصادف‌ها است، اصلاح و توسعه فرهنگ رانندگی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این حوادث و تلفات ناشی از آن داشته باشد که باید در استان جدی گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: نیاز است که برای کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن در کنار فرهنگ‌سازی، به توسعه زیرساخت‌ها، تشدید نظارت‌ها با بهره‌گیری از فناوری جدید و ایمن‌سازی و افزایش امنیت خودروها  توجه شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم با توجه به جایگاه دوم استان در حوادث و سوانح ترافیکی در کشور گفت: متاسفانه این جایگاه مناسب استان نبوده و در نشست هیات اندیشه‌ورز استان مصوب شده با انجام برنامه های مناسب و اتخاذ تدابیر ویژه و ارائه راهکارها بتوانیم با کاهش میزان سوانح جایگاه استان را بهبود ببخشیم و به نرم بهتری برسانیم.

سجادی با اشاره به اینکه تعداد تلفات حوادث ترافیکی در استان در سال 96 حدود 520 نفر بوده و این میزان در سال 97 به 564 نفر رسیده و همچنین تعداد مصدومین سال 96 13 هزار نفر بوده که این تعداد در سال 97 به 13 هزار و 800 نفر رسیده افزود: این تعداد، آمار بسیار بالایی است و بایستی بتوانیم چاره اندیشی کنیم تا این آمار کاهش یابد.

او با بیان اینکه براساس آمار موجود در کشور بالای 65 درصد عامل سوانح و حوادث عامل انسانی است گفت: لازم است در فرهنگ ترافیک اتفاقاتی بیافتد که بر این اساس به این نتیجه رسیدیم تا بحث مجامع سلامت که سلامت جامعه را هدف قرار می دهد گفتمان غالب به سمت سوانح و حوادث ترافیکی قرار گیرد تا بتوانیم با کمک مردم و دستگاه های اجرایی میزان سوانح کاهش یابد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه ایجاد چالش رسانه ای و آگاهی و بالا بردن حساسیت مردم نسبت به سوانح و حوادث راننگی و تشکیل سازمانهای مردم نهاد در این زمینه را از دیگر راهکارهایی دانست که با همکاری آنها می توان در حوزه ترافیک و کاهش حوادث کمک کند.

<div id="video-display-embed-code_4258872"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2591059/4258872?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما