شناسهٔ خبر: 36870402 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

درخواست از رئیس شورای نظارت بر صداوسیما برای بررسی دوباره ماجرای «نود» و عادل فردوسی‌پور

حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای به حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای خواستار بررسی مجدد ماجرای «نود» و عادل فردوسی‌پور شد.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش نمایندگی قوه مجریه در شورای نظارت(scib.ir)، حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شد. این نامه در تاریخ ۱۰/۰۹/۹۸ برای رییس شورای نظارت ارسال شده‌است.

آشنا با اشاره به آغاز برنامه «هت‌تریک» مزدک میرزایی در شبکه ایران اینترنشنال و بی‌تدبیری مدیران سازمان در رقیب‌سازی برای عرصه‌ای بی‌رقیب نوشته است:

«برنامه هت‌تریک با توجه به خلا ایجاد شده در شبکه سه، می‌تواند مخاطبی گسترده جذب کند؛ این درحالی است که با وجود برنامه ۹۰، سال‌ها هیچ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبانی توان رقابت با آن را نداشت اما در اسفندماه ۱۳۹۷ با بی‌تدبیری مدیران سازمان صداوسیما، بدون ارائه هیچ ادله مشخصی، بهترین برنامه تلویزیون از نگاه داوران جشنواره جام جم و بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مخاطبان، تعطیل شد و یکی از بهترین برنامه‌سازان و مجریان تلویزیون خانه‌نشین شد».

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای عادل فردوسی‌پور انتقاد کرده و نوشته‌است:

«در حال حاضر عادل فردوسی‌پور نه تنها اجازه اجرای زنده در هیچ یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد و حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است، بلکه شواهد متعددی نشان می‌دهد که امکان اجرای زنده وی در آی‌پی‌تی‌وی‌ها و فضای مجازی نیز به‌صورت غیررسمی ممنوع شده است».

آشنا نسبت به عملکرد شورای نظارت و سیاسی‌کاری این شورا در موضوع تعطیلی برنامه نود انتقاد کرده و گفته است:

«متاسفانه در وقوع این اتفاق، عملکرد شورای نظارت بر سازمان صداوسیما هم تسهیل کننده بود. ناکارآمدی این شورا و اتخاذ رویکرد سیاسی در برابر تعطیلی برنامه ۹۰، به تصمیم غلط مدیران سازمان مشروعیت بخشید».

نماینده رییس‌جمهور در شورای نظارت در پایان این نامه خواستار بررسی مجدد موضوع تعطیلی برنامه نود و حذف عادل فردوسی‌پور شده‌است:

«مستدعی است دستور فرمایید با توجه به نامشخص بودن دلایل حذف مجری و تعطیلی برنامه ۹۰، وارد آمدن صدمه جدی به اعتبار رسانه ملی و اعتماد مخاطبان به این سازمان، افت کیفی گزارشگری فوتبال در شبکه سه و شبکه ورزش، ناموفق بودن برنامه «فوتبال برتر» و آغاز یک برنامه آلترناتیو در شبکه‌ ایران اینترنشنال، بار دیگر موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در دستور کار شورای نظارت بر سازمان صداوسیما قرار گیرد».

نظر شما