شناسهٔ خبر: 36870345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون استاندار کرمان:

در زمینه مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی موفق عمل کردیم

50189

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با بیان این مطلب که سال گذشته در زمینه مقابله با هجوم ملخ های صحرایی موفق عمل کردیم، اظهار کرد: باید در میزان اعتبارات تخصیصی به جهادکشاورزی کمک کنیم و همچنین از کمک بخش خصوصی در خصوص تامین سم و ماشین آلات نیز نهایت استفاده را بکنیم.

صاحب‌خبر -

"مصطفی آیت الهی موسوی" ظهر امروز ۱۷ آذرماه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به هجوم دوباره ملخ های صحرایی به کشور و استان کرمان گفت: بخشی از سم مقابله با ملخ صحرایی بین کشاورزان تقسیم و به آنها آموزش نحوه استفاده از این سموم داده شده است.

وی با بیان این مطلب که سال گذشته در زمینه مقابله با هجوم ملخ صحرایی موفق عمل کردیم، اظهار کرد: باید در میزان اعتبارات تخصیصی به جهادکشاورزی کمک کنیم و همچنین از کمک بخش خصوصی در خصوص تامین سم و ماشین آلات نیز نهایت استفاده را بکنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در استان کرمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ما تخصص لازم را در برخورد با این بیماری را نداریم لذا اختیار  تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا را به آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی دادیم تا اگر نیاز بود مدارس تعطیل شوند.

به گزارش ایسنا "مجید سعیدی" مدیرکل مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: از بامداد امروز شاهد بارش باران و برف در برخی نقاط استان هستیم.

سعیدی به جو روانی ایجاد شده از شیوع آنفلوآنزا در استان اشاره داشت و گفت: متاسفانه اظهارنظرهای نسنجیده موجب شد که با سیل مراجعات و تماس‌ها در خصوص تعطیلی مدارس مواجه شویم و جو روانی ایجاد شده بسیار بیشتر از خود بیماری است.

وی عنوان کرد: این موضوع با نظارت‌ها و برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی در کنترل بوده و جای نگرانی نیست. 

سعیدی به هشدار سازمان فائو در رابطه با هجوم گسترده ملخ صحرایی از سمت هند و پاکستان اشاره کرد و بیان داشت: ۳۰ کیلومتر مربع گستردگی توده ملخ‌های صحرایی پیش‌بینی شده که مناطق جنوبی استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان به سیل فروردین ماه و خسارت‌های وارده در استان اشاره داشت و گفت: ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش زیرساخت‌های کشاورزی و راه‌های عشایری ابلاغ شده است. 

وی عنوان کرد: ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبارات خسارت وارده از سیل فروردین ماه است که ۱۸۵ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات ستاد بحران است. 

انتهای پیام

نظر شما