شناسهٔ خبر: 36870306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیریت زلزله آذربایجان‌شرقی در مرحله اسکان دائم است

تبریز- ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از تحویل ۴۹۰ کانکس و اتاقک اسکان موقت به زلزله‌زدگان شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد و گفت: اسکان دائم زلزله‌زدگان در این مناطق آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

محمدباقر هنربر روز یکشنبه در گفت و گو با  خبرنگاران با اشاره به انتشار خبری در برخی از رسانه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مبنی بر سکونت زلزله‌زدگان در چادر، گفت: نقل قول‌های صورت گرفته در برخی از کانال‌ها واقعیت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی چادرها در ۷۲ ساعت اول پس از وقوع حادثه، برای اسکان اضطراری زلزله‌زدگان انجام شده بود که اکنون از این مرحله عبور کرده‌ایم و اسکان موقت نیز به پایان رسیده و در برخی از روستاها نیز اسکان دائم زلزله‌زدگان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه دولت برای اسکان موقت زلزله‌زدگان، احداث اتاقک ۱۲ متری یا کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی بود، افزود: در این میان تعدادی از سازمان‌ها، نهادها و بخش خصوصی نیز اقدام به توزیع کانکس در این مناطق کردند.

هنربر گفت: بر این اساس تاکنون ۲۵۳ اتاقک اسکان موقت و ۲۳۷ کانکس به خانواده‌های آسیب‌دیده تحویل شده و ۲۳۰۰ نفر نیز کمک بلاعوض اسکان موقت را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در خصوص احتمال وجود چادر در این مناطق نیز گفت: همه خانواده‌های زلزله‌زده می‌بایست پس از اسکان موقت، چادرهای خود را تحویل می‌دادند که تا این لحظه تعدادی از این خانواده‌ها، چادرها را تحویل نداده‌اند و اگر در برخی نقاط، چادری هم وجود دارد برای اسکان از آن استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان در کنار سایر نیروهای امدادی، عملیاتی، نظامی و انتظامی از اولین دقایق حادثه برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان در منطقه حضور داشته است، افزود: ما تا آخرین لحظه در کنار حادثه‌دیدگان خواهیم بود.

در زمین لرزه ۵ و ۹ ریشتری ۱۷ آبان ۱۳۹۸ حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای میانه و سراب تخریب شده و یا خسارت دید.

نظر شما