شناسهٔ خبر: 36869768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همایش علمی و آموزشی کشوری برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در بوشهر آغاز شد

همایش علمی و آموزشی کشوری حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموز با حضور مسئولان وزارت آموزش‌ و پرورش و دستگاه‌های مرتبط در بوشهر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، همایش دو روزه علمی، آموزشی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر اجرای طرح ملی نماد، پیشگیری از اعتیاد و طرح یاری گران زندگی با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بوشهر آغاز به‌کار کرد.  

این همایش میزبان 400 نیروی فرهنگی از سراسر کشور است که معاونان پرورشی و فرهنگی، روسا و کارشناسان ادارات امور تربیتی، مشاوره تربیتی و تحصیلی و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور از جمله این افراد هستند.

در روز دوم این همایش چهار کارگاه تخصصی برگزار می‌شود که سه طرح ملی در این کارگاه‌ها مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این همایش با تاکید بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: این همایش یک فرصتی برای تبادل‌نظر و همگرایی بیشتر تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط است که همسویی بیشتری برای  اجرایی شدن نماد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قشر دانش‌آموز است.

علی‌مراد کرمی افزود: این رویداد در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار و سبب شناسایی و‌ تعمیق برنامه‌های استان می‌شود.

معاون فرهنگی و آموزشی وزیر آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه این گردهمایی در راستای ایجاد حرکت و نهضت عمومی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر است تاکید کرد: باید سیاست‌های خود را تبیین و به یک درک  مشترک برسیم.

علیرضا کاظمی سلامت روح دانش‌آموزان را یک ضرورت دانست و افزود: نقشه راه برای دوره‌های کوتاه و بلندمدت تدوین شده و در این راستا از طرح یاری‌گران زندگی رونمایی می‌شود.

وی از عقب ماندگی 20 ساله در حوزه آسیب‌های اجتماعی خبر داد و بیان کرد: اکنون 20 سال در حوزه  مقابله با آسیب‌های اجتماعی عقب هستیم و برای جبران  این عقب‌افتادگی‌های گذشته نیاز به تلاش جهادی است.

معاون فرهنگی و آموزشی وزیر آموزش و پرورش آسیب‌های اجتماعی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های نظام دانست و خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی امروز به‌ اندازه‌ای فراگیر شده که از حد و مرز خود عبور کرده و همه اقشار جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

کاظمی با اشاره به اینکه همه خانواده‌ها از این آسیب‌ها مبرا نیستند گفت: آسیب اجتماعی منحصر به طبقه خاصی از جامعه نیست و برای عبور از این بحران نیاز به نهضتی ملی برای پیشگیری از نهضت آسیب اجتماعی است.

وی اجرای طرح نماد را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به تدوین طرح یاری‌گران زندگی اجتماعی افزود: در این راستا می‌خواهیم نهضت ملی مقابله با آسیب‌های اجتماعی بررسی و عملیاتی کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌ و پرورش، مهارت‌های پایه را شرط ورود مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و تاکید کرد: در این راستا نیاز تغییر نگرش هم در داخل و خارج از آموزش‌ و پرورش است..

انتهای پیام/190/ح

نظر شما