شناسهٔ خبر: 36869622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با آنا:

تاج فرافکنی می‌کند/ قرارداد ویلموتس هدر رفتن پول بیت‌المال بود

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبت‌های تاج در مورد قرارداد ویلموتس فرافکنی است و او به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال باید از فوتبال و سرمایه انسانی مواظبت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فسخ یک‌طرفه قرارداد سرمربی بلژیکی تیم ملی فوتبال کشورمان مهم‌ترین سوژه این روزهای فوتبال ایران است. به گفته رئیس فدراسیون فوتبال ویلموتس قراردادش را با فدراسیون فوتبال قبل از بازی ایران مقابل عراق فسخ کرد و به همین خاطر پس از مراسم برترین‌های آسیا، تاج به همراه وکلا پای میز مذاکره با ویلموتس نشستند تا تکلیف  سرمربی تیم ملی را مشخص کنند. پس از مذاکره تاج با سرمربی تیم ملی، در نهایت ویلموتس در صفحه شخصی‌اش نوشت با فدراسیون فوتبال به توافق نرسیدم و کار را به وکلا سپرده‌ام.

پس از فسخ قرارداد ویلموتس، احسان قاضی‌زاده هاشمی در یک برنامه تلویزیونی از مبلغ قرارداد سه میلیون یورویی سرمربی تیم ملی خبر داد و اعلام کرد رئیس فدراسیون فوتبال باید به مجلس بیاید و در مورد قرارداد سرمربی تیم ملی توضیح بدهد. پس از این اظهارنظر، تاج در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد لزومی ندارد در این باره به مجلس بروم و در رسانه ملی با مردم صحبت می‌کنم. نمایندگان مجلس هم به فکر مشکلات مردم و گرانی باشند.

علیرضا ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار  آنا ، درباره صحبت‌های تاج و حضور او در مجلس گفت: قرارداد با ویلموتس در نهایت باعث شد پول بیت‌المال هدر برود. متأسفانه از ظرفیت ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی استفاده نشد و نتایجی که به دست آمد در شأن فوتبال ایران و بازیکنان نبود. تیم ملی به راحتی می‌توانست در مرحله مقدماتی نتیجه بگیرد و کار به اما و اگر کشیده نشود اما این اتفاق نیفتاد. 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه در زمان کی‌روش فدراسیون هزینه‌های زیادی متحمل شد اما مردم از این سرمربی خاطرات خوشی داشتند و در زمان مربیگری او دو دوره متوالی تیم ایران به جام جهانی صعود کرد. اما در  این هفت ماهی که ویلموتس هدایت تیم ملی فوتبال را برعهده داشت هیچ اتفاق خوبی برای فوتبال ایران رقم نخورد و از همه بدتر در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ایران متحمل دو شکست شد و صدرنشینی در آسیا را از دست داد. 

ابراهیمی با بیان اینکه تاج فرافکنی می‌کند، اظهار کرد: صحبت‌های تاج را در آن برنامه تلویزیونی شنیدم و فکر می‌کنم او به دنبال فرافکنی است. به هر حال رشته فوتبال برای همه مردم مهم است و او به عنوان رئیس فدراسیون باید از فوتبال و سرمایه انسانی آن مواظبت کند. نحو قرارداد این سرمربی باید بررسی شود و فردا در کمیسیون فرهنگی آن را پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم شهر رامیان و آزادشهر در پاسخ به این سؤال که تاج عنوان کرده قرارداد ویلموتس زیرنظر وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بوده است، گفت:  قرارداد زیر نظر وزارت ورزش و نهادهای نظارتی بوده و ما منکر آن نمی‌شویم. اما اینکه قرارداد با چه ویژگی بسته شده و نوع قرارداد و نحو همکاری با این مربی به چه صورت بوده است؛ همگی توسط فدراسیون فوتبال ثبت شده و آنها باید در این خصوص توضیح بدهند.

انتهای پیام/4051/4057/

نظر شما