شناسهٔ خبر: 36869592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راهداری آذربایجان‌غربی با ۳۰ خط تلفن همزمان پاسخگوی مسافران زمستانی است

مهاباد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: به منظور دریافت آخرین اطلاعات مربوط به راه‌های ارتباطی استان، بخش اپراتوری این اداره‌کل با ۳۰ خط تلفن همزمان، پاسخگوی مسافران زمستانی است.

صاحب‌خبر -

ارسلان شکری روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان مستقر در قرارگاه استانی طرح زمستانی از طریق سامانه جامع ۱۴۱ آماده پاسخگوی آخرین وضعیت راه‌های استان و ارایه مشاوره به رانندگان و مسافران در آذربایجان‌غربی است.

وی ادامه داد: علاوه بر شماره ثابت ۱۴۱، شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار برخط www.۱۴۱.ir تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری در سراسر کشور را مشاهده کنند یا از طریق تلفن گویای شماره پیامک ۱۰۰۰۱۴۱ اطلاعات راه‌های مورد نیاز را دریافت کرده و سفر خود را مدیریت کنند.

وی اضافه کرد: شهروندان در شرایط جوی پیش بینی شده تا حد ممکن از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت نیاز به عبور از محورهای مواصلاتی از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۴۲۰ دستگاه ماشین‌ در ۶۸ اکیپ راهداری استان آماده خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در راه‌ماندگان، همزمان با روزهای برفی سال جاری است.

وی عنوان کرد: این اکیپ‌ها در راهدارخانه‌های ثابت، سیار و استیجاری مستقر هستند و کنترل عملیات برف‌روبی در ۱۲ هزار کیلومتر از انواع راه‌ها و ۸۹ گردنه از جمله ۱۸ گردنه راه‌های اصلی را بر عهده دارند.

آذربایجان‌غربی استانی سردسیر در شمال‌ غرب کشور است که تسلط هوای سرد در این استان بیش از ۶ ماه طول می‌کشد و بارش برف نیز بیش از چهار ماه این استان را دربر می‌گیرد؛ از ابتدای پاییز امسال تاکنون سه‌بار بارش برف در آذربایجان‌غربی رخ داده‌است.

طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذرماه /چهارشنبه هفته جاری/ با همکاری دستگاه‌های مرتبط آغاز می‌شود.

نظر شما