شناسهٔ خبر: 36869196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صهیونیست‌ها طی ماه گذشته ۹۰ بار حقوق روزنامه‌نگاران را نقض کردند

تهران – ایرنا- اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین امروز (یکشنبه) در گزارش ماهانه خود از افزایش نقض حقوق روزنامه نگاران از سوی رژیم صهیونیستی و ۹۰ مورد تعرض به حقوق روزنامه نگاران خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اتحادیه در گزارش خود افزود :در اثر حملات رژیم صهیونیستی ۱۵ روزنامه نگار طی ماه گذشته راهی بیمارستان شدند.

 این اتحادیه تاکید کرد: بدترین نمونه این نقض حقوق ها در روستای" صوریف" واقع در شمال شهر "الخلیل" رخ داد که در اثر تیراندازی نظامیان صهیونیست، یک عکاس خبری چشم راست خود را از دست داد و ۱۰ روزنامه نگار دیگر نیز زخمی شدند.

 این اتحادیه افزود: روزنامه نگاران در فلسطین هدف مستقیم بمبهای صوتی و گازی قرار می گیرند و طی ماه گذشته ۲۳ نفر  از روزنامه نگاران دچار حالت خفگی شدید شده اند.

اتحادیه روزنامه نگاران همچنین به حمله صهیونیست ها به مراکز رسانه ای و مصادره تجهیزات آن ها اشاره کرد و افزود: کارمندان یک شرکت وابسته به تلویزیون فلسطین در ماه گذشته هدف اقدامات سرکوبگرانه صهیونیست ها قرار گرفتند و ۳ نفر دستگیر و ۴ کارمند دیگر احضار شدند. همچنین صهیونیست ها ۲۱ پرونده بازداشت روزنامه نگاران را نیز بررسی کرده اند.

نظر شما