شناسهٔ خبر: 36869128 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در نشست مشترک مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها

سهم وزارت‌ورزش از عوارض‌دخانیات‏، ۴۰درصد شد

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: در ماده ۵۰ سهم وزارت ورزش از اخذ عوارض از سیگار و تنباکو به ۴۰ درصد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، داود عزیزی در حاشیه نشست مشترک با مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در این نشست مطرح شد لایحه شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان بود.

وی افزود: با عنایت به تدوین این لایحه در سال ۹۲ و تقدیم آن به مجلس در سال ۹۵ بعد از تصویب در صحن علنی به شورای نگهبان ارجاع شد، سپس کمیسیون فرهنگی در جلساتی ایرادات شورای نگهبان به این لایحه را برطرف کرد که در هفته جاری در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد.

مدیرکل امور مجلس وزارت ورزش و جوانان گفت: لایحه دوم، لایحه مالیات بر ارزش افزوده است که چهار حکم بسیار خوب در آن داریم. یکی از آن‌ها معافیت باشگاه‌های ورزشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است‏، همچنین در ماده ۴۱ این لایحه ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده دائمی شد که جوانان و ورزش قهرمانی هم در این لایحه دیده شده اند.

وی افزود: در ماده ۵۰ سهم وزارت ورزش از اخذ عوارض از سیگار و تنباکو به ۴۰ درصد رسید و در ماده ۵۱ برای اولین بار سهم وزارت ورزش و جوانان از عوارض کالا‌های آسیب رسان ۳۰ درصد تعریف شد، بعد از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ به مجلس بیشتر می‌شود درباره جزئیات صحبت کرد.

عزیزی گفت: مشغول کار روی لایحه نظام جامع باشگاه داری هستیم تا به زودی به شورای معاونان وزارت ورزش و جوانان تقدیم کنیم تا این خلا بزرگ در ورزش ما برطرف شود.

نظر شما