شناسهٔ خبر: 36869036 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرصت‌امروز | لینک خبر

ماهیت صنعت بیمه امنیت بخشی است

فرصت امروز

صاحب‌خبر -

فرصت امروز : روز بیمه روز شورانگیزی است؛ روزی که همه اهالی این صنعت با همدلی در کنار هم می نشینند و از فردای روشن و آفتابی بیمه سخن می گویند. از چند هفته مانده به چنین روزی، در بیمه مرکزی و شرکت های بیمه ای شور و هیجان کاملا دیده می شود. هر کس به سهم خود می خواهد با گرفتن گوشه ای از این کار بزرگ، مشارکت همدلانه ای داشته باشد.

حضور ریاست محترم جمهوری و وزیر امور اقتصادی و دارایی در این مراسم نشان از اهمیت صنعت بیمه در ساختار اقتصاد ملی دارد. آنچه می خوانید گزارش کوتاهی از برگزاری بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه در ایران است.

بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه

• رئیس جمهور از مردم خواست زندگی خود را با بیمه گره بزنند

بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه مهمان ریاست محترم جمهوری بود. ایشان با تبریک روز بیمه به تمامی فعالان این صنعت از دستاوردهای بیمه به عنوان خون تازه ای در روند تولید و اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: ماهیت صنعت بیمه یک ماهیت امنیت بخشی به جامعه است و باید ذیل تامین اجتماعی تعریف شود. وی تصریح کرد: محصولات بیمه ای باید در خدمت تولیدکنندگان، کارآفرینان و تمامی آحاد مردم باشد تا در روز خسارت و مشکلات به کمک آنها بشتابد.

ایشان همچنین از اهمیت بیمه در زندگی امروز یاد کرد و گفت: صنعت بیمه باید به گونه ای عمل کند که مردم با شنیدن نام آن احساس آرامش کنند. فرهنگ بیمه در کشور باید در تمامی جامعه گسترش یابد و اگر این فرهنگ توسط صدا و سیما و سایر رسانه های گروهی و همچنین فضای مجازی توسعه پیدا کند شاهد رونق تولید نیز خواهیم بود.

دکتر حسن روحانی در ادامه گفت: صنعت بیمه باید با دقت و سرعت در عملکرد هم رفاه مردم را تامین کرده و هم بنیه مالی خود را به عنوان یک بنگاه اقتصادی تقویت کند.

همچنین دکتر حسن روحانی خاطرنشان کرد و گفت: صنعت بیمه ریسک های گوناگون کشور را تا حد چشمگیری کاهش داده است. در دو سال اخیر بیشترین فشارهای تحریمی به کشور ما تحمیل شده و ما در دولت تلاش کردیم که ضریب ریسک ها را کاهش دهیم. صنعت بیمه بزرگترین متخصص کاهش ریسک در کشور است و ما نیز در دولت هدف بزرگی داریم که کاهش ریسک های بین المللی را با جدیت دنبال کنیم.

دکتر حسن روحانی از تحریم صنعت بیمه کشور به عنوان دلیل آشکاری بر اهمیت این صنعت یادکرد و خاطرنشان کرد: قرار گرفتن صنعت بیمه در خط مقدم تحریم ها به دلیل اهمیت عملکرد این صنعت در حوزه پذیرش ریسک است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی کشور از ایران به عنوان منطقه حادثه خیز یاد کرد و گفت: مقاوم سازی ساختمان ها می تواند تا حدود بسیاری ريسك ها را کاهش دهد اما سازه های ناامن ضریب ریسک را به شدت بالا می برد.

یکی از مباحث مهمی که رئیس جمهور به درستی به آن اشاره کرد، ضرورت اتحاد صنعت بیمه، بانک ها، کارآفرینان، دانشگاهیان و فعالان بازار سرمایه بود. ایشان تصریح کرد: یافتن راهکارهای علمی و عملی علیه ترور اقتصادی، تروریست های اقتصادی و همچنین ایستادن در برابر تحریم های ریسک آفرین از جمله وظایفی است که صنعت بیمه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

رئیس جمهور با اشاره به این مطلب که صنعت بیمه در روزهای سخت کنار مردم است، اظهار داشت: سرعت عمل، کاهش بوروکراسی، کارشناسی سریع برای تعیین و پرداخت خسارت می تواند ضریب اعتماد، امنیت و آرامش را در جامعه بالا ببرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید به گونه ای عمل کند که مردم با شنیدن نام آن احساس آرامش کنند. وی افزود: صنعت بیمه در شرایط امروز برای ما از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه مملکت ما در معرض ریسک های خاص قرار دارد که تحریم ها یکی از آن مشکلات به شمار می روند.

رئیس جمهور با تقدیر از فعالیت صنعت بیمه در حوادث طبیعی اخیر بازسازی ۱۰۷ هزار و ۷۱۰ واحد مسکونی خسارت دیده در حادثه سیل کرمانشاه را یک دستاورد بزرگ ارزیابی کرد و افزود: بعد از بازسازی خرابی های کرمانشاه متاسفانه ۲۵ استان کشور درگیر سیل شدند که در این حادثه نیز بیش از ۱۴۷ هزار واحد مسکونی دچار آسیب شد.

• وزیر اقتصاد: تاثیر بیمه در توسعه اقتصاد کشور غیرقابل انکار است

صنعت بیمه به واسطه نقشی که دارد می تواند در توسعه اقتصاد کشور تاثیر غیرقابل انکاری بر جا بگذارد و به همین خاطر باید از سوی سه قوه و دستگاه های مرتبط مورد حمایت ویژه قرار گیرد.

به گزارش فرصت امروز به نقل از بیمه مرکزی، دکتر فرهاد دژپسند که در بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: در صنعت بیمه کارهای بزرگ و ارزشمندی صورت گرفته اما هنوز ظرفیت های بسیاری برای توسعه آن وجود دارد.

وی قابلیت گذار صنعت بیمه از بخش دولتی به نهادهای خصوصی را از ویژگی های صنعت بیمه دانست و گفت: بیمه بلوغ یافته در کشور می تواند نقش غیرقابل انکاری را در مقابله با تحریم ها ایفا کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از صندوق حوادث طبیعی به عنوان یک ظرفیت مهم در تامین امنیت خاطر و اطمینان بخشی در جامعه یاد کرد و افزود: راه اندازی صندوق می تواند نقطه پایان دغدغه های گوناگون آسیب دیدگان حوادث طبیعی تلقی شود.

وی با تاکید بر این نکته که روند توسعه کشور در حال حاضر به حمایت حکومت نیاز دارد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که منابع حکومت محدود است و باید مشارکت اجتماعی تمامی آحاد جامعه را در مسیر توسعه فعال کنیم.

وزیر اقتصاد ابراز امیدواری کرد که ضریب نفوذ بیمه در کشور به میزان استاندارد منطقه و حتی جهانی نزدیک شود.

مطلب مرتبط: دکتر غلامرضا سلیمانی در آیین افتتاحیه همایش بیمه و توسعه / مرکز ملی ریسک در کشور راه اندازی می شود

• رئیس کل بیمه مرکزی: صنعت بیمه در راه استانداردهای بین المللی است

در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه دکتر غلامرضا سلیمانی با ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور در این همایش گفت: صنعت بیمه برای پوشش تمام ریسک های کوچک و بزرگ کشور آمادگی دارد و با همراهی دستگاه های مرتبط امنیت و اطمینان را در سطح جامعه نهادینه خواهد کرد.

رئیس کل بیمه مرکزی راه اندازی مرکز مدیریت ریسک در کشور را یک ضرورت آشکار دانست و با تشریح آخرین دستاوردهای بیمه در سال های اخیر تصریح کرد: تنوع خدمات بیمه ای در کشور شامل ۲۵ محصول متفاوت می شود هرچند اکثریت مردم فقط با چند رشته بیمه ای آشنایی دارند.

رئیس شورای عالی بیمه از رونمایی مراکز فروش آنلاین بیمه نامه در کشور خبر داد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش چشمگیر فعالان صنعت بیمه و دست اندرکاران حوزه سایبری، دستیابی به استانداردهای بین المللی دور از دسترس نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت بیمه با تقویت پوشش های مختلف بیمه های درمان در راستای تحول برنامه سلامت گام برمی دارد که این امر از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می رود.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی دکتر غلامرضا سلیمانی همچنین در آیین افتتاحیه نشست علمی بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه طی سخنانی گفت: مرکز ملی ریسک در کشور با محوریت صنعت بیمه و ریسک های بزرگ مراکز تولیدی خدماتی و سایر نهادهای اقتصادی راه اندازی خواهد شد. ارزیابی مدیریت ریسک باید به دو صورت تخصصی موردی و ترکیبی دنبال شود و صنعت بیمه پرچمدار ریسک در کشور خواهند بود.

براساس این گزارش رئیس کل بیمه مرکزی از افزایش ضریب نفوذ بیمه به عنوان یکی از شاخص های مهم اقتصادی یاد کرد و اظهار داشت: بالارفتن سطح نفوذ بیمه در گروه تغییر رویکردهایی است که متاسفانه در حال حاضر با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می کند.

• تجلیل از دکتر غلامحسین جباری پیشکسوت صنعت بیمه

در حاشیه بیست و ششمین همایش بیمه و توسعه از دکتر غلامحسین جباری پیشکسوت صنعت بیمه تجلیل شد. دکتر غلامحسین جباری دانش آموخته حقوق بیمه از معتبرترین دانشگاه فرانسه و از پیشکسوتان صنعت بیمه است که در کارنامه وی مدیریت در سطوح عالی صنعت بیمه و همچنین قائم مقامی بیمه مرکزی نیز به چشم می خورد.

در حاشیه این همایش در حضور رئیس جمهور، رئیس کل بیمه مرکزی، تنی چند از نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی کشور از ایشان با اعطای لوح و جوایزی قدردانی شد.

• معرفی برگزیدگان هفتمین جشنواره روابط عمومی های برتر صنعت بیمه

در بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه، صنعت بیمه ایران برترین روابط عمومی های خود را در حوزه های گوناگون رسانه های تبلیغی و حوزه های پژوهشی و آموزشی شناخت.

به گزارش فرصت امروز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در آیین اختتامیه این جشنواره رئیس کل بیمه مرکزی، اعضای هیأت عامل و تنی چند از مقامات ارشد صنعت بیمه با اهدای لوح تندیس و جایزه ویژه از تلاش های برگزیدگان این جشنواره در راستای فرهنگ سازی و اعتلای صنعت بیمه، تقدیر کردند.

اسامی و رشته های برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

• در بخش ارتباط با رسانه ها، احمدرضا عصاری از شرکت بیمه کوثر

• در بخش روابط عمومی الکترونیک، سید علیرضا سادات میر از شرکت بیمه ایران

• در بخش پژوهش و افکارسنجی، مریم زمردیان از شرکت بیمه سامان

• در بخش ارتباطات (درون و برون سازمانی)، نصرت الله محمدی از شرکت بیمه البرز

• در بخش مسئولیت اجتماعی، مهدی جمشیدیان از شرکت بیمه ملت

• در بخش خلاقیت و نوآوری، احمدرضا تهرانی از شرکت بیمه سرمد؛ در بخش انتشارات، آزاده هراتی زاده از شرکت بیمه معلم

بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه

• در بخش امور تبلیغاتی و نمایشگاهی، احمدرضا عصاری از شرکت بیمه کوثر

• تقدير از داود شکری مدیر روابط عمومی شرکت بیمه ما به خاطر دبیری جشنواره روابط عمومی های برتر

• تقدير از محمد خرمی مدير روابط عمومی شرکت بيمه آسيا به خاطر دبيری جشنواره بيمه در رسانه

• تشکر از روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان و روابط عمومی شرکت بیمه آسماری

برگزیدگان چهارمین جشنواره بیمه در رسانه معرفی شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، در بیانیه اختتامیه چهارمین جشنواره بیمه در رسانه، آمده: اگر امروز صنعت بیمه خود را به عنوان صنعتی شفاف معرفی می کند و مدیرانش به این واقعیت می بالند که در اتاق شیشه ای نشسته اند و فعالیت می کنند به واسطه رسانه های متعهدی است که حضور صنعت بیمه را در بازار سرمایه پذیرفته اند.

هیات داوران از بین آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره بیمه در رسانه با تکیه بر شاخص های سه گانه اصالت، صداقت و سلامت، آثار زیر را برترین شناخته است:

در بخش رسانه های مکتوب:

خبر: لیلا اکبرپور به خاطر مطلب «ابطال دستور بیمه مرکزی برای خسارات خودروهای گران قیمت» در روزنامه دنیای اقتصاد

مصاحبه: صادق رحمانی به خاطر مطلب «شفافیت در صنعت بیمه» در نشریه پیک بیمه

گزارش خبری: احسان شمشیری به خاطر مطلب «صندوق بیمه و اوراق بهادار راهکار پوشش حوادث فاجعه بار» در روزنامه تعادل

در بخش رسانه های مجازی (خبرگزاری ها، سایت های خبری):

گزارش خبری: لیلا جودی به خاطر مطلب «منابع شخص ثالث چگونه هزینه می شود؟» در خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران و مجید ميرزا حیدری با مطلب «وزارت بهداشت با مازاد دریافتی عوارض از صنعت بیمه چه کرده است؟ ۸۰۰میلیارد تومان کجاست؟» در نود اقتصادی

خبر: محمدرضا مقامی فر به خاطر مطلب «چند هزار برای تصادفات ساختگی پرداخت می شود؟» در تابناک

گزارش تحلیلی: لیلا فریادرس به خاطر مطلب «از تداوم کاهش نسبت خسارت تا رشد ۳۹درصدی نسبت توانگری مالی» در سایت بانکداری ایرانی

گفت و گو: مهدی رهبر به خاطر مطلب «شورای عالی بیمه درباره تغییر محاسبه خسارت تصادفات تصمیم می گیرد» در خبرگزاری ایبنا

یادداشت: عبدالله میرحسینی به خاطر مطلب «ضرورت آموزش عمومی بیمه در سطح جامعه» در سایت شارا

در بخش رسانه های دیداری و شنیداری:

• گزارش خبری رضا نگهبان به خاطر تهیه و پخش گزارش «بیمه های آتش سوزی» در باشگاه خبرنگاران جوان

• گزارش تحلیلی رضوان باصفا به خاطر تهیه و پخش گزارش «بیمه شخص ثالث راننده محور می شود» در خبرگزاری صدا وسیما

• گزارش توصیفی غزاله عربگل به خاطر تهیه و پخش گزارش «جایگاه بیمه زندگی» در شبکه جام جم

گفت و گو: حمیدرضا کجوری به خاطر تهیه و پخش «پرداخت خسارات سیل» در رادیو اقتصاد

بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه 12و 13 آذرماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد با حضور ریاست محترم جمهوری، وزیر محترم اقتصادی و دارایی، رئیس کل بیمه مرکزی و جمعی از مقامات صنعت بیمه ایران برگزار شد.

نظر شما