شناسهٔ خبر: 36869022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

زمان برگزاری آزمون قرآن و عترت تغییر کرد

تهران- ایرنا- ستاد اجرایی هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از برگزاری این آزمون در ۱۱ بهمن پیش‌رو به جای سوم بهمن خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه شماره چهار ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت آمده است: زمان برگزاری آزمون از ۳ بهمن به جمعه ۱۱ بهمن تغییر پیدا کرد.

در اطلاعیه سوم این ستاد نیز آمده است: با توجه به درخواست های مکرر، آزمون حفظ قرآن برای داوطلبان زیر ۱۰ سال فقط به صورت شفاهی برگزار می شود که زمان و مکان آزمون در کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از این آزمون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌های قرآنی برای جریان سازی قرآنی در سطوح مختلف گوناگون مردمی یاد کرد و گفت: در این آزمون شاهد مشارکت چند جانبه با دستگاه های دیگر هستیم تا این حرکت قرآنی شتاب سریع تری به خود بگیرد و نوجوانان بیشتری را جذب کند.

این آزمون در ۱۶ رشته برگزار می شود که شامل حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن است و رشته های سبک و سیره زندگی معصومان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر رشته های آن است. البته رشته های سبک زندگی و سیره اهل بیت (ع) و روخوانی قرآن به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد. کسانی که در سال های قبل در این آزمون شرکت کرده اند، می توانند دوباره ثبت نام کنند ولی نباید رتبه و مقامی را در سال های گذشته کسب کرده باشند.

هزینه ثبت نام در آزمون قرآن و عترت برای هر رشته هفت هزار تومان است و قرار است به دو هزار نفر از شرکت کنندگانی که بالاتر از نمره ۷۰ را کسب کنند، به قید قرعه ۴۰۰ میلیون تومان اهدا شود. همچنین به این افراد گواهی نامه داده خواهد شد و کسانی که موفق به کسب ۹۰ امتیاز شوند، لوح تقدیر نیز دریافت خواهند کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این آزمون تا جمعه ۲۲ آذر ماه می توانند با مراجعه به درگاه هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت ثبت نام کنند. 

نظر شما