شناسهٔ خبر: 36868396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ناکامی تیمهای رشتی، اولین پیروزی خارج از خانه ملوان

رشت - ایرنا - در جریان رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم های رشتی داماش و سپیدرود مغلوب شدند و تیم ملوان به اولین پیروزی خارج از خانه خود دست یافت.

صاحب‌خبر -

در جریان هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور ، تیم سپیدرود در رشت مغلوب بادران تهران شد ، داماش در یک بازی خارج از خانه نتیجه را به تیم قشقایی شیراز واگذار کرد و تیم ملوان نیز موفق شد در بابل برابر تیم رایکا به برتری برسد.

از علل عدم نتیجه گیری مناسب تیم های رشتی در هفته شانزدهم که هر دو تیم متحمل شکست شدند به خصوص تیم سپیدرود که در یک بازی خانگی نتیجه را واگذار کرد، می توان به ضعف خط دفاعی و اشتباهات فردی زیاد بازیکنان آنان اشاره کرد.

در جریان این دیدارها، تیم های فوتبال سپیدرود رشت و بادران تهران در ورزشگاه سردارجنگل رشت رو در روی هم قرار گرفتند که در نهایت تیم سپیدرود در ادامه روند ناکامی های خود در این بازی خانگی با نتیجه سه بر یک مغلوب حریفش شد.

سپیدرودی ها در این بازی نیز به دور از آمادگی ظاهر و در ادامه کسب نتایج ضعیف خود در این بازی نیز مغلوب شدند تا ششمین شکست متوالی را کسب و از میانه های جدول جدا و به تیم های انتهای جدولی نزدیکتر شوند.

بازیکنان سپیدرود نیز در این بازی به خصوص در خط دفاعی دچار اشتباهات زیادی شدند و عمق دفاع این تیم بسیار ضعیف بود به طوری که هر وقت تیم بادران اراده کرد از این نطقه خطر جدی ایجاد کرد و  گل های این تیم نیز بیشتر از ضعف عمق خط دفاع سپیدرود به ثمر رسید.

البته سپیدرودی ها در سایر خطوط نیز پراشتباه، ضعیف و تا حدی بی انگیزه بودند و با توجه به اینکه در ورزشگاه خانگی خود برابر بادران قرار گرفته بودند، اما در نهایت در این بازی خانگی نیز مغلوب شد تا همچنان روند ناکامی های این تیم ادامه یابد.

این در حالی است که اشتباهات فردی تیم سپیدرود رشت همانند چند دیدار اخیر این تیم بسیار زیاد بود و روند بازی آنان نیز نادر دست نشان سرمربی این تیم را کلافه و ناراضی کرد.

در جریان بازی تیم های سپیدرود و بادران تهران که زیر بارش باران برگزار شد، در نیمه اول ، ابتدا تیم سپیدرود در یک حمله موقعیت مناسبی را به دست آورد اما بلافاصله این حمله توسط تیم بادران جواب داده شد تا بازی با روند متعادلی به پیش برود اما در دقایق پایانی نیمه اول، تیم بادران به گل برتری دست یافت و کیوان امرایی بازیکن این تیم از روی نقطه پنالتی اولین گل را به ثمر رساند.

در یکی از حملات تیم بادران ، توپ به دست یکی از مدافعان تیم سپیدرود اصابت کرد که داور این دیدار بلافاصله نقطه پنالتی را نشان داد که این پنالتی توسط امرایی به گل تبدیل شد تا تیم بادران با برتری برابر میزبان خود به بازی ادامه دهد.

اما این پایان کار در نیمه اول نبود چون در دقایق تلف شده این نیمه، دوباره تیم بادران تهران به گل دست یافت و ایمان غلامی بازیکن تازه وارد این تیم دومین گل بادران را به ثمر رساند تا تیم میهمان با اندوخته ای بسیار مناسب نیمه اول را به اتمام برساند.

با شروع نیمه دوم تیم سپیدرود بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۱ محمد دادرسی بازیکن این تیم با یک ضربه محکم تنها گل تیم سپیدرود را به ثمر رساند تا سرخپوشان رشتی با روحیه بهتری این نیمه را ادامه دهند.

اما در ادامه مسابقه، تیم بادران دوباره موفق به گلزنی شد و ایمان غلامی در دقیقه ۶۵ دومین گل خود و سومین گل تیم بادران را به ثمر رساند تا علاوه بر اینکه تیم سپیدرود یک شکست سنگین خانگی دیگر را متحمل شود، این بازیکن با به ثمر رساندن دو گل ، تعویض طلایی این بازی لقب گیرد. 

این در حالی است که چند هفته گذشته مدیریت باشگاه سپیدرود به دلیل کسب نتایج ضعیف این تیم دست به تغییر در کادر فنی زده و نادر دست نشان به عنوان سرمربی جانشین علی نظرمحمدی شد اما این تغییر هنوز در روند نتایج ضعیف این تیم تاثیری نداشته و با توجه به شکست سپیدرود برابر بادران، این سومین بازی و سومین شکست دست نشان به عنوان سرمربی به همراه تیم سپیدرود است.

به هرحال نتایج چند هفته اخیر تیم سپیدرود بسیار نا امید کننده است البته آسیب دیدگی های زیاد بازیکنان این تیم نیز در روند ناکامی های سرخپوشان رشتی تاثیر دارد چون در هر بازی چند مهره اثرگذار این تیم به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب حضور ندارند.

اما تیم داماش دیگر نماینده استان گیلان در رقابت های لیگ دسته اول و دیگر تیم رشتی حاضر در این مسابقات، در هفته شانزدهم در شیراز به مصاف تیم قشقایی رفت که در نهایت داماشی ها با یک گل مغلوب حریف خود شدند.

تیم فوتبال داماش که تاکنون در بین تیم های گیلانی در لیگ دسته اول نتایج بهتری را کسب کرده، در این دیدار مغلوب حریف شیرازی خود شدند تا این تیم نیز هفته شانزدهم را با ناکامی سپری کند.

البته این شکست باعث شده تا داماشی ها از تیم های صدر جدولی فاصله گرفته و در بین تیم های میانه جدولی حضور داشته باشند اما با توجه به اینکه این تیم در هفته پایانی دور رفت لیگ دسته اول باید در رشت به میدان برود، با پیروزی برابر حریفش می تواند جایگاه مناسب تری را در پایان نیم فصل کسب کند.

به هر حال تیم داماش که همانند سایر تیم های گیلانی از مشکلات مالی رنج می برد ، در هفته شانزدهم طعم تلخ شکست را چشید تا ناکامی تیم های رشتی در لیگ دسته اول در این هفته تکمیل شود.

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی دیگر نماینده گیلان که همانند دو تیم رشتی یکی از تیم های پرطرفدار شهرستانی بشمار می رود، در هفته شانزدهم این مسابقات برابر تیم رایکا بابل به برتری یک بر صفر رسید.

ملوانان که در رقابت های فصل جاری تاکنون پیروزی خارج از خانه را تجربه نکرده بودند، در این دیدار موفق به شکست حریف شمالی خود شدند تا علاوه بر کسب این سه امتیاز با ارزش ، اولین پیروزی خارج از خانه در فصل جاری را جشن بگیرند و فاتح نبرد تیم های شمالی در لیگ دسته اول باشند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با این پیروزی ارزشمند فاصله خود را با انتهای جدول افزایش داده و با توجه به اینکه این تیم نیز در هفته پایانی دور رفت لیگ دسته اول کشور باید در بندرانزلی به میدان برود، طرفداران این تیم امیدوارند که ملوان در بازی پایانی نیم فصل نیز پیروز شود تا فاصله بیشتری را نسبت به انتهای جدول گرفته و به تیم های میانه جدول نزدیکتر شود.     

از طرف دیگر طرفداران ملوان انتظار دارند که این تیم با داشتن مدیریت و کادر فنی بومی، در نیم فصل دوم درخشش بیشتری داشته  و با ارایه بازی های زیبا و کسب نتایج لازم ، جزء تیم های قدرتمند لیگ دسته اول شود.

به هرحال هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور با شکست تیم های رشتی و پیروزی خارج از خانه ملوان بندرانزلی همراه شد تا نمایندگان گیلان در این هفته ، یک پیروزی و دو شکست کسب کنند.

تا پایان هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور با حضور ۱۸ تیم ، داماش با انجام ۱۶ بازی و کسب ۲۴  امتیاز در مکان هفتم ، سپیدرود با انجام ۱۶ بازی و کسب ۱۵ امتیاز در مکان چهاردهم و ملوان با انجام ۱۵ بازی و کسب ۱۴ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما