شناسهٔ خبر: 36868235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

کمک بلاعوض ۴۶ میلیارد ریالی دولت به زلزله زده‌های میانه

محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان شهرستان میانه به ایرنا، گفت: در حدود ۱۹۹۷ نفر خسارت دیده طی ارزیابی‌های انجام شده پس از زلزله

صاحب‌خبر -

محمدرضا مشایخی روز یکشنبه در خصوص آخرین وضعیت اسکان زلزله زدگان شهرستان میانه به ایرنا، گفت: در حدود ۱۹۹۷ نفر خسارت دیده طی ارزیابی‌های انجام شده پس از زلزله اخیر شناسایی و ۱۹۱۴ نفر آنها واجد شرایط برای اسکان موقت شدند که ۱۸۰۹ نفر از آنها متقاضی دریافت ۱۰ میلیون تومان بلاعوض برای تعیین نحوه سکونت خود شدند.

وی اعلام کرد: بیش از ۴۶ میلیارد ریال از مرحله اول و دوم تسهیلات بلاعوض ۱۰ میلیونی به ۱۸۰۹ نفر پرداخت شده است و ۳۵۰ نفر کل مبلغ  ۱۰ میلیون تومانی را با تحویل چادر دریافت کرده اند .

وی همچنین به تحویل ۱۰۵ اتاقک احداثی از سوی بنیاد مسکن و استقرار ۱۷۵ کانکس در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت: در صورت اعلام نیاز کانکس تحویل داده می شود.

فرماندار ویژه میانه با بیان اینکه تنها دغدغه ما بعد از اسکان موقت، آواربرداری و تخریب واحدهای خطرساز است به فعالیت ۵۵ دستگاه ماشین آلات از سوی دستگاه‌های مرتبط با محوریت بنیاد مسکن و اتمام آماربرداری کامل در ۷ روستا اشاره کرد و افزود: تخریب و آوار برداری در ۸ روستای دیگر نیز  به شدت در حال اجراست.

مشایخی با اشاره به آغاز اسکان دائمی به تعداد ۱۰۰ فقره برای زلزله زدگان در مورد شایعاتی مانند وجود افراد بسیاری در چادرها با توجه به بارش برف و وجود سرما در این مناطق، گفت: اکثر این چادرها برای استفاده کسانی است که از سکونت در خانه های سالم خود به خاطر پس لرزه ها در هراس هستند و برخی نیز برای افرادی است که ساکن دائمی روستاهای مورد نظر نبوده و برخی نیز برای خسارت دیدگانی است که ۳ میلیون تسهیلات اولیه بلاعوض خود را گرفته اند اما برای گرفتن مابقی تسهیلات خود اقدام به تحویل چادر نکرده اند.

وی با بیان اینکه تمام اقلام و کالاهای مورد نیاز زلزله زده ها به صورت مرتب و مستمر تحویل داده می شود، از مردم این مناطق خواست تا اجازه هیچ گونه سوء استفاده انتخاباتی و یا سیاه نمایی معاندان را ندهند .

در زمین لرزه ۵.۹ ریشتری ۱۷ آبان حدود ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در شهرستانهای میانه و سراب تخریب شده و یا خسارت دید.

انتهای پیام

نظر شما