شناسهٔ خبر: 36867771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید مجدد آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تعامل سازنده با ایران

تهران - ایرنا - آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در صفحه توئیتر رسمی خود، اعلام کرد مدیرکل جدید آژانس بر همکاری و روابط کاری سازنده با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد.

صاحب‌خبر -

آژانس بین المللی انرژی اتمی، ضمن اشاره به نخستین دیدار روز جمعه رافائل گروسی مدیرکل جدید این نهاد بین المللی با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست کمیسیون برجام در وین، نوشت: همانگونه که مدیرکل جدید پیشتر اعلام کرده، هدفش ایجاد روابط کاری سازنده با ایران است.

در ادامه این توییت آمده است: رافائل گروسی در دیدار با عراقچی همچنین بر لزوم همکاری کامل و به موقع ایران برای رسیدگی و بررسی سوالات آژانس مربوط به تکمیل اعلامیه های پادمانی تاکید کرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در توییت دیگری عنوان کرد: گروسی و عراقچی در مورد فعالیت های پادمانی آژانس در ایران از جمله راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات هسته ای ایران تحت برجام و مسائل دیگر گفت و گو کردند.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه پس از پایان چهاردهمین نشست کمیسیون مشترک برجام، با رافائل گروسی مدیر کل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد. دو طرف در این ملاقات درباره روابط و همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

گروسی پس از درگذشت «یوکیا آمانو» مدیرکل پیشین آژانس، برای هدایت این نهاد انتخاب شد. او نخستین فرد از منطقه آمریکای جنوبی است که در این سمت ایفای نقش می‌کند.

نظر شما