شناسهٔ خبر: 36867169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

۲۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به عابران پیاده | بیشتر فوتی‌ها در ۳ استان

طی ۷ ماه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۸۱ عابر پیاده در حوادث رانندگی جان باختند که این رقم حدود یک‌پنجم (۱۹.۸ درصد) کل تلفات تصادفات این مدت را به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پزشکی قانونی کشور، در گزارش سازمان پزشکی قانونی آمده است: آمار عابران فوت‌شده در حوادث رانندگی هفت‌ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۲۱۲۰ نفر) ۲.۱ درصد افزایش داشته است.

در هفت‌ماهه امسال سه‌چهارم عابران متوفی در تصادفات مرد و یک‌چهارم زن بودند. همچنین استان‌های تهران با ۳۱۷ نفر، خراسان رضوی با ۱۷۱ نفر و فارس با ۱۴۹ نفر بیشترین تعداد عابران متوفی را داشتند.

بیشترین سهم تلفات عابران پیاده نسبت به کل تلفات تصادفات به ترتیب مربوط به استان‌های تهران با ۳۸.۶ درصد، مازندران با ۳۵.۴ درصد و گیلان با ۳۲.۷ درصد بود. به بیان دیگر در این ۳ استان عابران پیاده بالاترین سهم را نسبت به کل تلفات تصادفات استان داشتند.

بیش از نیمی از عابران پیاده در مدت یادشده در راه های درون‌شهری (۵۴.۳ درصد) جان باختند. ۳۷.۷ درصد نیز در جاده‌های برون‌شهری، ۶.۶ درصد در راه های روستایی و ۱.۴ درصد در سایر راه‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

  • سن عابران فوت‌شده

بنا بر گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، از لحاظ سنی ۴۳.۱ درصد عابران پیاده فوت‌شده در تصادفات هفت‌ماهه امسال در رده سنی۶۰ سال به بالا و ۱۵.۵ درصد ۱۷ سال و کمتر بودند. همچنین ۱۸.۶ درصد از این افراد ۳۹-۱۸ سال و ۲۲.۷ درصد ۵۹-۴۰ سال سن داشتند.

  • بیشترین مرگ با خودروهای سواری

سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین آورده است که برخورد با خودروهای سواری با ۶۳.۸ درصد عمده‌ترین علت مرگ عابران پیاده در تصادفات مدت یادشده بوده و پس از آن برخورد با وانت‌بار با ۱۱ درصد، موتورسیکلت با ۹.۱ درصد، کامیون و تریلی با ۶.۳ درصد و برخورد با اتوبوس و مینی‌بوس با ۳ درصد موجب فوت عابران پیاده شده است. سایر وسایل نقلیه مانند وسایل کشاورزی درصدهای کمتری را در این زمینه به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما