شناسهٔ خبر: 36866649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

حاشیه نگاری میزان از جلسه تقدیم بودجه۹۹|

وقتی غیب‌گویی یک نماینده مجلس به در بسته خورد؛ از بنزین چه خبر؟

روند تقدیم سند دخل و خرج کشور و سخنرانی رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس بدون هیچ تنش و اعتراضی پیش رفت و ادعایی نماینده‌ای که روز گذشته گفته بود شاید در این جلسه بسیاری از نمایندگان درباره موضوع بنزین به رئیس جمهور اعتراض کنند به در بسته خورد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزار میزان، حجت الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی امروز یکشنبه ۱۷ آذر برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور در صحن علنی مجلس حضور یافت.
 
لطفا ملاحظه شود/از رایزنی نمایندگان با دولتمردان تا کنایه نماینده چالوس به روحانی!
 
بیشتر بخوانید:
 
بودجه با تأخیر
طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور موظف است ۱۵ آذر هرسال بودجه سال آینده کشور را  تقدیم کند این در حالی است که این لایحه با دو روز تاخیر به مجلس ارائه شد.
 
حضور پیش از آغاز جلسه
زنگ جلسه علنی امروز مجلس درحالی نواخته شد که درهای صحن مقداری با تاخیر به روی خبرنگاران و عکاسان خبری باز شد به نحوی که هیچ عکاس و خبرنگاری صحنه ورود رئیس جمهور را به صحن مجلس مشاهد نکرد چرا که  رئیس جمهور در جلسه حاضر و  به صندلی خود تکیه داده بود.
 
لطفا ملاحظه شود/از رایزنی نمایندگان با دولتمردان تا کنایه نماینده چالوس به روحانی!
 
کابینه در بهارستان
 پچ پچ عکاسان و خبرنگاران برای ثبت نام همراهان رئیس جمهور در این جلسه بالا گرفت تا نهایتا مشخص شد برخی اعضای هیئت دولت همچون  محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباسعلی امیری  معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی، محسن حاجی‌میرزایی  وزیر آموزش و پرورش، همراه با رئیس جمهور به صحن علنی وراد شدند. البته حجت‌الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات هم با تأخیر به جمع میهمانان صحن پیوست.
 
روند تقدیم سند دخل و خرج کشور و سخنرانی رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس بدون هیچ تنش و اعتراضی پیش رفت و ادعایی نماینده‌ای که روز گذشته گفته بود شاید در این جلسه بسیاری از نمایندگان درباره موضوع بنزین به رئیس جمهور اعتراض کنند به در بسته خورد و ثابت کرد سخن از غیب گفتن نه کار هر کس است!
 
لطفا ملاحظه شود/از رایزنی نمایندگان با دولتمردان تا کنایه نماینده چالوس به روحانی!
 
از بنزین چه خبر؟
اما در ادامه  همه چیز به عکس ماجرا اتفاق افتاد. در حالی که حسن روحانی طبق قانون برای استفاده از وقت یک ساعته خود و به منظور ارائه گزارش لایحه بودجه پشت تریبون قرار گرفت، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه خطاب به علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس با صدای بلند گفت: «آقای رحیمی از بنزین چه خبر؟»

شاه بیت اظهارات روحانی درباره ویژگی بودجه این بود که گفت: بودجه ۹۹ چناچه پیش بینی شده به نفت اتکا ندارد. 
 
رایزنی در مجلس
حین صحبت‌های روحانی، رفته رفته  دور صندلی‌های دولتی‌ها شلوغ شد و نمایندگان برای رایزنی به سمت صندلی‌های اعضای دولت در حرکت بودند.
 
زنگ مدرسه
وقتی روحانی در نطق خود به بخش رسیدگی به مدارس کشور و موضوع گرمایش و امنیت آن در فصل سرما رسید قاسم احمدی‌لاشکی نماینده نوشهر و چالوس حاشیه ساز شد. وی از جای خود بلند شد و با صدای بلند به روحانی گفت: این‌هایی که می‌گویید اجرایی می‌شود؟
 
تقدیم لایحه بودجه
با این حال روحانی تقریبا در آرامش سخنرانی خود را به پایان رساند و دست آخر لایحه بودجه سال ۹۹ را تقدیم  علی لاریجانی کرد.

وقتی لایحه بودجه تقدیم رئیس مجلس شد، روحانی از جایگاه پایین آمد و بلافاصله از صحن مجلس خارج شد. تمامی همراهان دولتی روحانی با وی صحن را ترک کردند.
 
لطفا ملاحظه شود/از رایزنی نمایندگان با دولتمردان تا کنایه نماینده چالوس به روحانی!

مجلس پس از تحویل گرفتن لایحه از دولت جلسه علنی خود را با دستور‌های عادی ادامه داد.

انتهای پیام/

نظر شما