شناسهٔ خبر: 36863461 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش خطر حذف مسلمانان هند با سیاست «مودی»

نخست وزیر هند با پیروزی دوباره اش در انتخابات اخیر اقدامات ضد اسلامی را در پیش گرفته است، به طوری که اتخاذ این اقدامات خطر به حاشیه راندن مسلمانان در این کشور را افزایش می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از یورونیوز عربی، روز به روز و در نبود تقریبا هیچ مقاومتی، دولت هند تلاش دارد تا با حذف 180 میلیون مسلمان، سیستم قومی و نژادی را باهدف برتری دادن هندوها تثبت کند.

از زمان انتخاب « نارندرا مودی» در می گذشته، وی به اجرای دکترین ایدئولوژی خود برای عمومی سازی هندوئیسم روی آورده است؛ براساس این دکترین، هند متعلق به هندوهاست.

 

مودی دوره جدید نخست وزیری خود را با سیاست اعمال زور در منطقه کشمیر که منطقه مورد نزاع هند و پاکستان است، آغاز کرد. وی این منطقه مسلمان نشین را از خودمختاری که از زمان استقلال از آن برخوردار بود، محروم کرد.

هیئت وزیران در بیانیه این مرحله جدید روز چهارشنبه گذشته (13 آذر) متنی را با هدف اصلاح قانون تابعیت سال 1955 میلادی تصویب کرد که روز دوشنبه (18 آذر 1398 مطابق با نهم دسامبر 2019) به پارلمان ارایه خواهد شد.

 

برهمین اساس، دولت هند به منظور ثبات در این کشور اعطای تابعیت براساس دین و مذهب را  پیشنهاد داد تا به مهاجرانی که از پاکستان، افغانستان و بنگلادش(به دلایل مذهبی) و کشورهای دیگر فرار کردند و به هند می آیند، براساس مذهب تابعیت داده شود.

این پیشنهاد شش اقلیت هندو، سیک ها، جین ها، زرتشتیان(پارس)، مسیحیان و بودایی ها را در برمی گیرد. این مهاجران می توانند تابعیت هند را به دست بیاورند. همچنین کسانی که قبل از 31 دسامبر 2014 میلادی به هند آمدند و دستکم پنج سال در هند اقامت داشتند، می توانند تابعیت این کشور را به دست آورند، اما این مسئله به شامل مسلمان مهاجر نمی شود.

نظر شما