شناسهٔ خبر: 36862643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

علایی خبر داد:

افزایش ۳ برابری ذخیره سد‌های خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: ذخیره سد‌های استان افزایش ۳ برابری یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هم اکنون 45 درصد مخازن سدهای استان پُرآب است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال سه برابر افزایش دارد.

علایی افزود: میزان آب ذخیره شده پشت سدهای این استان در مدت مشابه پارسال 15درصد بود که با بارش‌های به نسبت خوب امسال شرایط مناسبی یافته است.

وی گفت: هم اکنون بیش از 714 میلیون مترمکعب آب پشت سدهای خراسان رضوی ذخیره شده در حالی که آب ذخیره شده این سدها در مدت مشابه پارسال 233 میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 838 میلیون مترمکعب آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده که 175میلیون مترمکعب آن در بخش آشامیدنی و کشاورزی به مصرف رسیده است.

علایی توان ذخیره سازی سدهای بزرگ و در حال بهره‌برداری این استان را در مجموع یک میلیارد و 572میلیون مترمکعب عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و 211میلیون مترمکعب از این توان مربوط به سد دوستی، مشترک بین ایران و ترکمنستان است.

وی افزود: هم اکنون 46 درصد حجم سد دوستی با 563 میلیون مترمکعب آب دارد که این رقم در مقایسه با پارسال 32 درصد افزایش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 582 میلیون مترمکعب آب به سد دوستی وارد شده که 12میلیون مترمکعب آن مربوط به اول مهر امسال تاکنون بوده است.

در خراسان رضوی و در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان 32سد در حال بهره‌برداری است.

نظر شما