شناسهٔ خبر: 36862597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

دبیر انجمن دفاتر خدمات هوایی در گفتگو با قدس آنلاین:

گرانی بنزین ممکن است بازار تورهای مسافرتی را گرم کند/ قیمت خدمات حمل ونقل هوایی و زمینی تغییر نکرده است/کاهش مسافرخارجی شرکتهای مسافری راورشکست میکند

دبیر انجمن دفاتر خدمات هوایی گفت: کماکان همکاران ما در دفاتر خدمات هواپیمایی با مشکلاتی از قبیل گرانی ارزهای خارجی مواجه هستند و هر روز پروانه کسب بیشتری در حال باطل شدن است.

صاحب‌خبر -

مجید فرقانی، دبیر انجمن دفاتر خدمات هوایی در گفتگو با قدس آنلاین گفت: خوشبختانه گرانی بنزین تاکنون بر گرانی بلیت های هواپیما تاثیری نداشته است به دلیل اینکه بنزین هواپیما ها هنوز گران نشده است البته یکسری موارد  از سوی شرکت های مسافرتی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری مصوب شده و یک کف و سقف نرخ را اعلام کرده اند که در حال حاضر اعمال می شود.

وی در خصوص وضعیت آمار مسافر گفت: در حال حاضر ریزش مسافری  که ملاحظه می شود به دلیل فصل سرما و نبود فصل سفر است و باید تا زمان رسیدن به پیک فصل سفر منتظر باشیم تا دوباره بازار خرید و فروش بلیت هواپیما رونق بگیرد.

فرقانی اضافه کرد: در خصوص تاثیر گرانی بنزین بر قیمت بلیت ها باید بگویم که احتمالا تاثیرش را باید در زمان پیک سفر ها دید چون مردم به دلیل گرانی بنزین تمایل پیدا می کنند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند. ولی به هر شکل  از همین الان هم نمی شود برای روزهای پایانی سال پیش بینی داشت هر چند ممکن تا آن زمان تصمیماتی بر این اساس گرفته شود ولی تا کنون هیچ تصمیمی در این خصوص به ما ابلاغ نشده است

وی در خصوص وضعیت دفاتر خدمات هوایی گفت: متاسفانه کماکان همکاران ما در دفاتر خدمات هواپیمایی با مشکلاتی از قبیل گرانی ارزهای خارجی مواجه هستند و هر روز پروانه کسب های زیاد تری در حال باطل شدن است و عملا فعالیت دفاتر هواپیمایی ما بخصوص در مسیر های خارجی کاهش شدیدی پیدا کرده است چون یکسری مسائل باعث شده که خیلی از شرکت های هواپیمایی خارجی از بازار ایران و بخصوص بازار مشهد کوچ کرده اند و همین قضیه باعث شده است که شرایط دفاتر مسافرتی ما مناسب نباشد.

فرقانی ادامه داد: تا چندی قبل تورهای ورودیمان به مشهد را شیعیان و مسافرانی تشکیل می دادند که  از کشورهای همسایه عازم زیارت میشدند،  ولی بعد از اتفاقاتی که بین ایران و بحرین و عربستان افتاد این  دو کشور از بازار مسافرتی ما به صورت عمده حذف شدند و دقیقا به همین دلیل در حال حاضر ما سالیانه حدود ۱ میلیون مسافر از بازار مشهد را از دست داده ایم و حتی خود ما حدود ۲۵ سفر هفتگی به عربستان داشتیم که این رقم هم حذف شده است خب همه اینها ضرر های زیادی برای اماکن اقامتی و دفاتر مسافرتی ایجاد کرده است. و خسارات زیادی را به همراه دارد.
انتهای خبر/

نظر شما