شناسهٔ خبر: 36862519 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ حذف یارانه نقدی ۳ دهک/ یارانه خرید تضمینی ۲ برابر شد + جزئیات

باتوجه به بودجه سال ۹۹ کل کشور ماده واحده لایحه بالغ بر ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، براساس بودجه سال ۹۹ کل کشور ماده واحده لایحه بالغ بر ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان است.

بودجه سال آینده از دو بخش بودجه عمومی و بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها تشکیل می‌شود.

بودجه عمومی دولت حدود ۵۶۳ هزار میلیارد تومان بسته شده که از دو بخش درآمد‌های اختصاصی و منابع عمومی تشکیل می‌شود.

منابع عمومی دولت در ۴۸۴ هزار میلیارد تومان تراز شده است. درآمد‌های عمومی ۲۶۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و شامل مالیات و همچنین سایر درآمد‌ها از جمله درآمد‌های گمرکی می‌شود.

منابع پیش‌بینی شده برای نفت در بخش واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای ۹۸ هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی‌های مالی که به انتشار اوراق برمی‌گردد حدود ۱۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

درآمد‌های اختصاصی دولت حدود ۷۹ هزار میلیارد تومان است که با مجموع ۴۸۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی کل بودجه عمومی دولت را با رقم ۵۶۳ هزار میلیارد تومان تشکیل می‌دهد.

بودجه شرکت‌های دولتی، موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان است و در مجموع رقم ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومانی بودجه کل کشور را تشکیل می‌دهد.

مصارف بودجه عمومی دولت با رقم ۵۶۳ هزار میلیارد تومان و مصارف شرکت‌های دولتی موسسات انتفاعی وابسته به دولت و بانک‌ها با ۱۴۸۳ هزار میلیارد تومان قراردارد که مصارف کل را به ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان می‌رساند.

مصارف عمومی دولت با ۴۸۴ هزار میلیارد تومان و مصارف اختصاصی قرار دارد که به ۷۹ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

بخش مصارف عمومی از هزینه‌های جاری که محل پرداخت حقوق و دستمزد است با ۳۶۷ هزار میلیارد تومان، بودجه‌های عمرانی به ۷۰ هزار میلیارد تومان و تملک دارایی‌های مالی با ۴۷ هزار میلیارد تومان تشکیل می‌شود.

 

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان رسید + جزئیات

 

سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران ۳/۶ میلیون تومان تعیین شد

بررسی ها نشان می دهد سقف معافیت مالیاتی حقوق‌بگیران در بند «الف» تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور ۳۶ میلیون ریال تعیین شد و مشابه امسال، مالیات پلکانی مشمول کارانه پزشکان هم شد.

اشخاصی که از معافیت‌های مالیاتی موضوع تبصره یک ماده ٨٦ قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند هستند مشمول معافیت ماده ٨٤ قانون مذکور مطابق مقررات این بند نخواهند بود.

وام ازدواج ثابت ماند

رقم وام ازدواج در سال آینده مطابق با بند «الف» تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، ۳۰ میلیون تومان تعیین شد بنابراین رقم وام ازدواج در سال آینده مشابه امسال باقی ماند. متن این تبصره به شرح زیر است:

الف- به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آن‌ها بعد از ۱۳۹۶/۱/۱ است  و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست پرداخت کند. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ١٣٩٩ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله با أخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

درآمد ۴۵ هزار میلیارد تومانی صادرات نفت

دولت پیشنهاد استفاده ۴۵ هزار میلیارد تومانی از منابع نفتی را ارائه کرده است. در صورت کاهش درآمد‌های نفتی، دولت پیشنهاد کرده تا ما به التفاوت از محل حساب ذخیره ارزی تامین شود.

همچنین بر اساس پیشنهاد دولت، سهم صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد لحاظ شده است.

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج ثابت ماند + جزئیات

پیش بینی درآمد ۸۹ هزار میلیارد تومانی صادرات فرآورده‌های نفتی در سال آینده

بررسی تبصره ۱۴ لایحه بودجه دولت نشان میدهد، در سال ۹۹ دریافتی از محل فروش داخل فرآورده‌های نفتی حدود ۷۷ هزار میلیارد تومان است، دریافتی حاصل از فروش صادراتی فرآورده‌های نفتی نزدیک به ۸۹ هزار میلیارد تومان است. دریافتی از محل فروش گاز طبیعی ۳۱ هزار میلیارد و و دریافتی از فروش برق نیز ۲۴ هزار میلیارد تومان ذکر شده است. همچنین درامد از محل خوراک تحویلی به پتروشیمی‌ها نیز ۲۶ هزار میلیارد تومان عنوان شده است.

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج ثابت ماند + جزئیات

جزئیات عوارض خروج از کشور

بر اساس لایحه بودجه سال ۹۹ کشور، عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر ایرانی در سال ۲۶۴ هزار تومان شد. برای سفر‌های دوم نیز این مبلغ به میزان ۵۰ درصد (۳۹۶ هزار تومان) و سفر سوم و بیشتر ۱۰۰ درصد (۵۲۸ هزار تومان) افزایش می‌یابد.

عوارض خروج از کشور مسافران در سال ۹۸ مبلغ ۲۲۰ هزار تومان برای سفر اول، ۳۳۰ هزار تومان برای سفر دوم و ۴۴۰ هزار تومان برای سفر‌های سوم و بیشتر بود.

معافیت زائران اربعین از پرداخت عوارض

بر اساس بند «د» تبصره ۱۱ این لایحه، زائران اربعین از پرداخت عوارض خروج معاف شدند.

بر اساس این بند، زائران اربعین که از تاریخ چهاردهم شهریور ماه سال ١٣٩٩ تا دوم آبان‌ماه سال ١٣٩٩ از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از پرداخت عوارض خروج معاف هستند.

همچنین عوارض خروج زائران حج تمتع و عمره نیز ۱۳۲ هزار تومان خواهد بود.

حذف یارانه نقدی ۳ دهک درآمدی بالا

براساس لایحه بودجه سال ۹۹ وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی موظف شد با استفاده از تمام بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و بر اساس معیار‌ها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران اقدام کند.

در این بین منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قبل از سهمیه بندی در سال ۹۸ مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۴۱.۵ درصدی شرکت ملی نفت ایران نمی‌باشد.

آیین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، نفت، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

بودجه هدفمندی یارانه ۱۵۲ هزار میلیارد تومان شد

در تبصره ۱۴ لایحه بودجه آمده است، ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪﮐﺮﺩﻥ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﺪﻑ ﺗﺤﻘﻖ عدﺍﻟﺖ، ﮐﺎﻫﺶ ﻓﻘﺮ ﻣطلق ﻭ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﻭ ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺮﺩﻡ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻌﻄﻮﻑﻧﻤﻮدن ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻮﺍﺭﻫﺎﯼ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺍﺟﺮﺍی ﻣﺎﺩه ۹۳ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ، ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽﻫﺎ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻣﻨﺪﺭﺝ ﺩﺭ ﺟﺪﻭﻝ ﺫﯾﻞ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎی ﻋﻮﺍﺭﺽ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭیﻫﺎ ﻭ ﺩﻫﯿﺎﺭیﻫﺎ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﺪﻓﻤﻨﺪﺳﺎﺯی ﯾﺎﺭﺍﻧﻪﻫﺎ ﻧﺰﺩ ﺧﺰﺍﻧﻪﺩﺍﺭی ﻛﻞ ﻛﺸﻮﺭ ﻭﺍﺭﯾﺰ میﺷﻮﺩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﺨﺼﯿﺺ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻭ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻛﺸﻮﺭ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺟﺪﻭﻝ ﺫﯾﻞ ﻫﺰﯾﻨﻪ میﺷﻮﺩ.

بر این اساس، منابع ۱۵۲ هزار میلیارد تومانی برای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال ۹۹ پیش بینی شده که بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان آن به صورت یارانه نقدی و حمایت معیشتی پرداخت خواهد شد.

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج ثابت ماند + جزئیات

لغو معافیت مالیاتی صادرکنندگانی که ارز به کشور برنگردانند

در بخش اول بند "ن" تبصره ۶ ماده واحده بودجه سال ۹۹ هر گونه نرخ صفر و معافیت‌های مالیاتی برای درآمد‌های حاصل از صادرات کالا و خدمات از جمله کالا‌های غیر نفتی، محصولات بخش کشاورزی و مواد خام و همچنین استرداد مالیات و عوارض موضوع ماده (١٣) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در مواردی که ارز حاصل از صادرات طبق مقررات اعلامی بانک مرکزی به چرخه اقتصادی کشور برگردانده نشود، برای عملکرد سال‌های ١٣٩٨ و ١٣٩٩ قابل اعمال نخواهد بود.

مدت زمان استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده موضوع ماده ٣٤ (قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از طرف سازمان امور مالیاتی کشور یک ماه از تاریخ ورود ارز به چرخه اقتصادی کشور مطابق مقررات یاد شده است.

همچنین پرداخت هرگونه جایزه و مشوق صادراتی برای صادرکنندگان منوط به حصول اطمینان از برگشت ارز حاصل از صادرات کالا و خدمات به چرخه اقتصاد کشور براساس دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

یارانه خرید تضمینی گندم و نان ۲ برابر شد

دولت در قالب بند ۱۴ ماده واحده بودجه سال ۹۹ کل کشور، ۱۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، یارانه نان و خرید تضمینی گندم را از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها پیش‌بینی کرده است.

تخصیص ۳ میلیارد دلار برای توسعه میادین نفت و گاز

بر اساس لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ۹۹ از منابع در اختیار، نسبت به اعطای تسهیلات ارزی ـ ریالی تا سه میلیارد دلار (۳۰۰۰۰۰۰۰۰۰) به سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میادین مشترک به منظور افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای میادین قدیمی و جمع‌آوری گازهای همراه بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی آنها اقدام نمایند.

مالیات ارزش افزوده ۶۵ هزار میلیارد تومان

 بررسی لایحه بودجه نشان می‌دهد، سال آینده از محل مالیات 20 درصدی فروش بنزین 5700 میلیارد تومان مالیات وصول خواهد شد. همچنین کل درامد مالیات بر ارزش افزوده 57 هزار میلیارد تومان خواهد بود. همچنین از محل عوارض خروج از کشور نیز 1600 میلیارد تومان درامدکسب خواهد شد.

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج ثابت ماند + جزئیات

بودجه بانک‌ها در سال ۹۹

خلاصه کل منابع و مصارف بانک‌ها (ترازنامه)، مجموع کل منابع بانک‌ها در سال آینده از سوی دولت 119 هزار و 192 میلیارد و 970 میلیون و 100 هزار تومان در نظر گرفته شده که 116 هزار و 499 میلیارد و 728 میلیون و 200 هزار تومان آن مربوط به بخش درآمدها ومابقی آن مربوط به بخش سایر دریافت‌هاست.

همچنین در این بخش از لایحه بودجه سال 1399، از مجموع بیش از 119 هزار میلیارد تومان هزینه بانک‌ها، 113 هزار و 138 میلیارد و 128 میلیون و 200 هزار تومان آن مربوط به ردیف هزینه‌ها، 840 میلیارد و 400 میلیون تومان آن مربوط به مالیات، 1680 میلیارد آن مربوط به 50 درصد سود ویژه، 2 میلیارد و 50 میلیون تومان مربوط به سود سهام، 16 میلیارد و 815 میلیون تومان آن مربوط به سایر حساب‌های تخصیص سود، 4313 میلیارد و 300 میلیون و 900 هزار تومان آن مربوط به هزینه‌های سرمایه‌ای و 244 میلیارد و 290 میلیون تومان آن مربوط به افزایش دارایی‌های جاری است که از مجموع این هزینه‌ها 1042 میلیارد و 814 میلیون تومان مربوط به ذخیره استهلاک منظور در هزینه‌های جاری کسر می‌شود.

لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور منتشر شد/ وام ازدواج ثابت ماند + جزئیات

مالیات ۲ هزار میلیارد تومانی برای سیگاری‌ها

بر اساس لایحه بودجه ۹۹ کل کشور دولت در بخش مربوط به درآمدهای مالیاتی، برای فروش و مصرف سیگار همچون سنوات قبل مالیات پیش بینی کرده است.

در بخش مالیات بر فروش سیگار، بر اساس لازم الاجرا نبودن قانون ممنوعیت ورود برخی از کالاهای غیرضرور مصوب ۲۲.۶.۷۴ و مجاز بودن تامین کسری سیگار از طریق واردات، دولت رقم ۸۰ میلیارد تومان (۸.۰۸۷.۱۲۱ ریال) را پیش بینی کرده است.

در بخش مالیات بر مصرف سیگار نیز مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان (۲۰.۰۱۴.۵۰۰ ریال) پیش بینی شده است.

بودجه ۱۵ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل گازرسانی‌ها

طبق لایحه بودجه ۹۹، وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذیربط مکلف است از سهم ۱۴.۵ درصد شرکت مذکور تا میزان ۱۵ هزار میلیارد ریال (۱۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال) نسبت به گازرسانی به روستا‌ها و اتمام طرح پروژه‌های نیمه تمام گازرسانی به روستاها، تداوم گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، شهرستان‌های خور و بیابانک و خراسان جنوبی، اقدامات لازم را انجام دهند. هزینه‌های مربوط به گازرسانی به مدارس و مساجد روستا‌های گازرسانی شده از محل این منابع قابل تأمین است.

بر اساس تبصره اول ماده واحده لایحه بودجه سال ۹۹ کل کشور، سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت (نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی) مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۱ جدول شماره ۵ این قانون معادل ۴۵۴ هزار و ۹۸۶ میلیارد ریال، ۴۵۴۹۸۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) و منابع مربوط به ۳ درصد مندرج در ردیف ۲۱۰۱۰۵ جدول شماره ۵ این قانون ۲۸ هزار میلیارد ریال (۲۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ریال) تعیین می‌شود.

چنانچه منابع دولت از محل صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز طبیعی در سال ۹۹ کمتر از سقف مقرر در بند (ب) این تبصره به دولت اجازه داده می‌شود با رعایت بند (پ) ماده ۱۷ و جز ۴ بند (ه) ماده ۱۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور مصوب ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵، نسبت به تأمین مابه التفاوت حاصل شده از منابع ذخیره ارزی اقدام کند.

منابع بند (ب) ماده ۶۵ قانون الحاق برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۴ اسفندماه ۱۳۹۳ از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش و مبلغ مابه التفاوت به وزارت نفت (شرکت بهینه سازی مصرف سوخت) اختصاص می‌یابد، شرکت مذکور مکلف است با همکاری وزارت آموزش و پرورش نسبت به تأمین و استاندارد سازی سامانه گرمایشی صد هزار کلاس درسی مدارس اقدام کند.

به دولت اجازه داده می‌شود پس از گردش خزانه و پس از کسب سهم صندوق توسعه ملی و سهم ۱۴.۵ درصدی شرکت ملی نفت تا مبلغ ۴۰۰ هزار میلیارد ریال (۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال) از خالص بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چارچوب مقررات مربوطه تا پایان سال ۹۸ ایجاد شده و همچنین اجرای تکالیف این قانون را از محل تحویل نفت به این اشخاص براساس قیمت بورس انرژی و یا قیمت منطقه‌ای تسویه کند. مقدار نفت تحویلی علاوه بر سقف تعیین شده در بند (ب) این تبصره است.

آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری وزارتخانه‌های نفت، دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز کشور، پیاده سازی قواعد حاکمیت شرکتی در بخش بالادستی نفت و گاز، افزایش شفافیت و حفظ منافع بین نسلی، شرکت ملی نفت ایران موظف است که از ابتدای سال ۹۹ تمامی قرارداد‌های توسعه و نگهداشت میادین نفتی و گازی را در چارچوب شرایط عمومی، ساختار و الگوی قرارداد‌های بالادستی نفتی و گازی و ضوابط مصوب آن توسط هیئت وزیران به متقاضیان واگذار نماید.

این شرکت موظف است ظرف مدت ۶ ماه از ابلاغ این قانون نسبت به ارائه هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای میادین در حال تولید کشور به تفکیک میدان، جهت تصویب به شورای اقتصاد اقدام کند. پس از تعیین هزینه‌های هر یک از میادین توسط شورای اقتصاد مبنای دریافت دستمزد شرکت ملی نفت به ازای هر بشکه و هر مترمکعب گاز تولیدی از این میادین خواهد بود. تا زمان اجرایی شدن روابط مالی جدید روال مقرر قانونی جاری در روابط مالی بین شرکت ملی نفت ایران و دولت به قوت خود باقی است.

تکالیف صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۹

بر پایه لایحه بودجه ۱۳۹۹، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از این منابع صرف طرح های آبیاری تحت فشار و نوین، تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو صرف طرح های آبخیزداری و آبخوانداری، تا سقف ۱۰۰ میلیون یور صرف مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و تاثیر آن بر شبکه های برق، تا سقف ۲۰۰ میلیون یورو صرف تقویت بنیه دفاعی در اجرای ماده ۱۰۶ قانون برنامه ششم توسعه و تا سقف ۵۰ میلیون یورو صرف خرید تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اهداف آموزشی می شود.

همچنین طرح های نوآورانه جهاد دانشگاهی تا سقف ۱۵ میلیون یورو، طرح های نوآورانه معاونت علمی و فناوری تا سقف ۷۰ میلیون یورو، سازمان صدا و سیما در اجرای ماده ۹۳ قانون برنامه ششم و توسعه کمّی و کیفی برنامه های تولیدی، پویا نمایی، مستند، فیلم و سریال تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو و طرح های آبرسانی روستایی و عشایری و توسعه شبکه های آن تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی بهره مند می شوند.

سهم پایداری و ارتقای کیفی آب شرب شهرهای پرتنش از منابع سال ۱۳۹۹ صندوق توسعه ملی تا سقف ۵۰ میلیون یورو، افزایش سرمایه دولت در صندوق ضمانت صادرات تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، رفع مشکلات حاد پسماندها تا سقف ۱۵۰ میلیون یورو، شرکت های دانش بنیان در استان ها تا سقف ۱۰۰ میلیون یورو، حمل و نقل برون شهری (ترانزیت) تا سقف ۱۴۰ میلیون یورو و کارخانه های نوآوری تا سقف ۵۰ میلیون یورو تعیین شد.

برپایه لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، تعیین هر گونه تکیلف خارج از این مجوز در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ برای استفاده و تخصیص منابع صندوق توسعه ملی ممنوع است.

همچنین، نرخ ارز روز سامانه یکپارچه مدیریت ارزی (نیما) مبنای تبدیل این مبالغ به ریال است.

انتهای پیام/

نظر شما